Nak Souvenier best?

Anjing robot boleh bercakap?..

~Anjing robot boleh bercakap?.. 

Kalau kat Mlaysia buat kambing robot kot..


LONDON: Dua anjing robot yang dihasilkan Agensi Projek Penyelidikan Lanjutan Pertahanan Amerika Syarikat (AS) menampakkan kemajuan luar biasa. Penyelidik kini merancang mengembangkan kebolehan robot itu supaya ia boleh bercakap.
‘Haiwan’ robotik itu dicipta untuk membantu tentera melalui laluan paling mencabar, serta membawa bebanan hampir 200 kilogram sejauh lebih 30 kilometer tanpa perlu diisi minyak.

Dinamakan Sistem Bantuan Skuad Berkaki, jurucakap syarikat pengeluarnya berkata, mereka merancang membina operator radio pada robot berkenaan bagi membolehkan ia menerima arahan.

“Pada masa sama, anjing itu boleh bersuara untuk memaklumkan pengendalinya keadaan semasanya,” katanya. - TS

ANJING robotik boleh ditugaskan membantu tentera marin.

Bumi Egypt..

~Bila baca cerita ni teringin lak nak menjejak kaki ke sana..

“Persekitaran beragama masih kuat di Mesir. Di sebalik kisah kezaliman Firaun, ia juga sebenarnya bumi anbiya. Kisah Nabi Musa dan Nabi Yusuf, misalnya, berlaku di Mesir. Negara itu juga melahirkan banyak ulama terkenal sejak lebih 1,400 tahun lalu. Jadi mungkin disebabkan itu suasana Islam agak kuat di sana.

Masjid-masjid di sana selalunya dipenuhi jemaah setiap kali solat fardu, selain kurangnya masalah sosial,” kata Abdul Halim.
Menurutnya lagi, dia ingin setiap anaknya berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat.
“Setiap ibu bapa inginkan yang terbaik untuk anaknya. Doa anak yang soleh tidak akan terputus walaupun tulang-belulang kita sudah lama hancur di dalam kubur,” beritahu Abdul Halim.

Menangis boleh sihat?

~Jom menangis..


BERHADAPAN perasaan sedih akibat pemergian mengejut orang tersayang, ditinggalkan kekasih mahupun tekanan di tempat kerja begitu menyakitkan untuk dihadapi.
Namun, perasaan itu sebenarnya dapat dilegakan dengan menangis. Banyak kajian saintifik membuktikan bahawa perbuatan mengeluarkan air mata itu menjadikan seseorang lebih sihat.
Menangis bukan sahaja disebabkan perasaan sedih, tetapi air mata yang keluar juga merupakan refleks kepada perasaan terlalu gembira, terharu dan takut.
Terdapat tiga jenis air mata yang keluar mengiringi tangisan iaitu tangisan basal iaitu air mata keluar bagi melindungi bebola mata agar sentiasa lembap, tangisan refleks apabila berlaku iritasi mata dan tangisan emosi kerana tindak balas terhadap tekanan dan kesedihan.
Air mata yang rasanya masin keluar menerusi dua kelenjar pada bahagian atas dan hujung mata iaitu kelenjar lakrimal. Air mata mengandungi protein, air, mukus dan minyak.
Menangis dikatakan mampu menghindari pelbagai penyakit yang dikaitkan dengan tekanan seperti penyakit jantung, darah tinggi, diabetes jenis dua dan obesiti.

Tips Kain Kapas.

Tips Kain Kapas.

~O.. patutle .. silap teknik rupanya.. baru nak berjinak-jinak..


Menurut Pengurus Pemasaran Jakel Kuala Lumpur, Shafarhan Abdul Kahar, pengguna sentiasa dinasihatkan supaya memilih koleksi kain kapas yang berkualiti dan gred A. Mutu perlu diambil kira bagi mengelakkan kain menjadi 'berbulu' dan warnanya pudar selepas beberapa kali cucian.
"Tidak dinafikan sesetengah pelanggan hanya memilih kain kapas yang dijual pada harga yang murah, corak menarik dan warna lembut atau terang. Aspek kualiti dan sifat kain pula diabaikan begitu saja. Sepatutnya ketika membeli, pengguna harus meneliti dan merasai permukaan kain sama ada ia kasar atau lembut.
"Atas faktor itu, di Jakel kami menawarkan seleksi fabrik kapas berkualiti dan kekal baik meskipun ia digunakan beberapa kali.
"Selain itu, kami juga mengingatkan pembeli supaya merendamkan kain kapas terlebih dahulu sebelum ia dihantar kepada pembuat baju," jelas Shafarhan yang menyatakan tujuan rendaman itu adalah untuk merapatkan jalinan benang kain bagi mengelakkan potongan menjadi singkat dan mengecut sesudah ia menjadi pakaian siap.
Pada masa yang sama, pembeli juga disarankan membasuh pakaian kapas menggunakan tangan berbanding mesih basuh.
Menyentuh soal jenis kain kapas yang terdapat di gedung Jakel, sambil menunjukkan koleksi kain kapas corak cetakan renda Perancis, polka dot, jalur dan motif daun parsli, Shafarhan menyatakan pembeli berpeluang mendapatkan kain kapas kategori viscose, Swiss, Inggeris, Polynosic, Kasa Rubiah, sulam dan linen.
Kebanyakan kain kapas di Jakel diimport dari Korea, India dan Jerman. Setiap negara itu menghasilkan mutu jalinan benang yang berbeza tetapi jika diukur dari segi kualiti, kain kapas dari India mengatasi standard mutu kain kapas negara lain.

Jom Cari Kelapa Hibrid.

Jom Cari Kelapa Hibrid.

~Nak buat rendang la..


Kekurangan bekalan kelapa dalam negara tidak disangkal oleh Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI). Situasi sebenar menyaksikan negara terpaksa mengimport bekalan kelapa dari negara-negara jiran bagi menampung permintaan yang semakin tinggi.
Timbalan Pengarah bahagian Pengurusan Perosak dan Penyakit MARDI, Dr. Azmi Man menyatakan, keluasan ladang kelapa di seluruh Malaysia kini melebihi 99,957 hektar dengan negeri Perak dan Sabah mencatatkan tanaman tertinggi.
Peralihan peladang kepada kelapa sawit berpunca daripada faktor keuntungan yang kurang memberangsangkan yang diperoleh daripada perusahaan kelapa. Dalam setahun, kelapa tradisional negara hanya mencatatkan hasil 4,000 hingga 5,000 biji.
"Kerajaan sedar dilema yang dialami industri kelapa, jadi kami giat menggalakkan peladang mengusahakan kelapa hibrid yang mampu menjana pengeluaran dan pendapatan lebih tinggi.
"Kelapa matag dan mawa antara kelapa hibrid yang semakin popular. Kita mengeluarkan benih-benih baka baharu ini dan gantikan pokok kelapa tradisional dengan kelapa hibrid.
"Dalam setahun, kelapa hibrid berupaya menyumbangkan keluaran sebanyak 20,000 hingga 25,000 biji kelapa kepada industri kelapa negara,"

Dah ada buku ni?

ORKED banyak mengumpulkan bahan bagi menentukan kandungan buku Yasmin How You Know?.

Best Bas Dua Tingkat..

Best Bas Dua Tingkat..



BAS dua tingkat berwarna merah kini kembali menjalar di jalan raya Baghdad.

Dia cerita pasal sejarah?

~Minat sejarah tak?
TANYA DIA:


Sejauh mana tahap pengetahuan anda tentang sejarah negara anda?
[1] – Secara dasarnya sahaja. Setakat bila merdeka, siapa Perdana Menteri ......
[2] – Apa yang pernah belajar masa sekolah, so far ingat...
[3] – ketegori mengetahui perkembangan sejarah negara dengan baik... sikit-sikit jer yang tak tahu pun.

Kalau dah glamer.. Kate & William.

~Kalau dah orang glamer, buat apa-apa pun jadi tumpuan kan. Kawan-kawan pernah ke naik perahu macam ni?.. Kalau naik bot laju tu pernahle..



WILLIAM (berbaju merah) menaiki sebuah perahu perang di Tavanipupu, Kepulauan Solomon .

Rozita Che Wan di gosip lagi.

rozita Che Wan di gosip lagi..


KUALA LUMPUR – Pelakon jelita, Rozita Che Wan atau lebih dikenali Che Ta, 39, menafikan sekeras-kerasnya dakwaan gambar bogel yang tersebar di internet adalah dirinya.
Gambar yang diambil menerusi perbualan video itu memaparkan raut wajah seiras pelakon itu dalam keadaan meniarap dan menunjukkan sebahagian daripada payu daranya.
Kata pelakon itu, dia tidak pernah merakamkan gambar dalam keadaan memalukan seperti mana yang tersiar, malah tidak pernah membuat panggilan video sama ada melalui komputer atau telefon.

Result Final Piala Malaysia 2012: ATM 2 vs Kelantan 3 .

Result Final Piala Malaysia 2012: ATM 2 vs Kelantan 3.


MANA SATU JADI PILIHAN?
SALAH SATU MESTI MENANG..
LAGI SATU TERPAKSA KALAH.
NAMUN, YANG PENTING SEMANGAT KESUKANAN,
YANG MENYATUKAN ...

SEPARUH MASA PERTAMA: ATM 0 KELANTAN 1.
FINAL RESULT: ATM 2 KELANTAN 3

kosmo: "MEREKA (Kelantan) adalah pasukan yang menjuarai Liga Super, Piala FA dan berjaya mara ke peringkat suku akhir Kejohanan Piala AFC. Jadi, siapa yang harus tertekan?"
Demikian reaksi pengendali Angkatan Tentera Malaysia (ATM), B. Sathianathan ketika mengulas persiapan pasukan menjelang perlawanan akhir menentang The Red Warriors di Stadium Shah Alam, malam ini.
Sathianathan memberitahu, beliau tidak akan 'terpedaya' dengan perang psikologi rakan sejawatnya, Bojan Hodak yang menyifatkan ATM yang diperkuatkan Rezal Zambrey Yahya, 34, Hairuddin Omar, 33, dan Bruno Marletto, 29, merupakan gandingan 'kuda tua'
Bojan mendedahkan Kelantan akan mengambil kesempatan terhadap kelemahan 'kuda tua' ATM pada separuh masa kedua perlawanan dan ia memang sudah dalam perancangan taktikalnya.
Katanya, meskipun menyedari kekuatan The Red Warriors, bekas jurulatih Kelantan itu tetap optimis untuk melakarkan kejutan pada pentas final tersebut.
"Saya tidak tertekan dan memang benar, mereka memiliki kelebihan daripada segi pemain-pemain muda namun saya juga percaya kami memiliki kelebihan yang tersendiri.
"Saya tidak akan mendedahkan perancangan pasukan saya untuk aksi final ini tetapi biarlah pemain ATM akan menjelmakan persembahan tersebut di atas padang," katanya kepada pemberita pada sidang akbar Piala Malaysia di Stadium Shah Alam semalam.
Mengulas mengenai peluang kedua-dua pasukan di pentas akhir Piala Malaysia, Sathianathan percaya salah satu daripada dua pasukan ini bakal mencipta satu sejarah.
Jelasnya, meskipun beliau tidak diselubungi tekanan tinggi, Sathianathan tetap berazam untuk membantu ATM menjulang piala berprestij itu.

Cacing pun kahwin???

Cacing pun kahwin???


~Macam-macam dunia ni kan.. ini rupanya tradisi kat sana..


TAIPEI - Sejumlah 70 cacing tanah dikahwinkan pada majlis perkahwinan besar-besaran di selatan Taiwan dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran mengenai alam sekitar dan masalah hakisan tanah, kata pihak penganjur semalam.
Semua cacing tanah itu tiba di Taman Takang di bandar Tainan kelmarin.
Persatuan Pembangunan Komuniti Takang yang menganjurkan perkahwinan tersebut menyatakan, haiwan itu tiba dengan menaiki sebuah kereta yang dihias kain merah untuk disatukan dengan tanah-tanih di taman berkenaan.
"Upacara perkahwinan ini dilakukan menurut budaya tradisional Taiwan," kata ketua kumpulan persatuan itu, Huang Sen-nan.
"Kami mahu meningkatkan kesedaran orang awam berhubung keperluan untuk melindungi tanah tempat kita tinggal," katanya.
Hakisan tanah yang menyebabkan tanah runtuh apabila ribut taufan melanda merupakan antara masalah alam sekitar utama di Taiwan.
Kehadiran cacing tanah itu dapat membantu menghalang hakisan dengan meningkatkan struktur dan aliran air dalam tanah. - AFP

Apa itu pencari suaka?

Apa maksud pencari suaka ye?
Bila bacaartikel ini tertanya tanya juge..


SELEPAS 22 hari meredah lautan dan ditahan lebih lima bulan dalam usaha melarikan diri dari negaranya, Sri Lanka, seorang pencari suaka, Jeevan Nanthakumar kini boleh menarik nafas lega.
'Perjalanan panjang' itu bukan sahaja sudah berakhir malah dia kini selesa menetap bersama keluarga angkat di Australia.
Nanthakumar memberi alasan meninggalkan keluarga dan negaranya pada Januari lalu kerana berhadapan masalah dengan kerajaan di samping keberadaan musuh-musuh di sekelilingnya.
"Saya pergi ke India. Di sana, saya berjaya mendapatkan bot dan meredah lautan selama 22 hari. Ia cukup azab. Saya pernah tidak makan dan minum selama lima hari," dakwanya lelaki berusia 26 tahun itu.
Bot itu kemudian ditahan oleh pihak berkuasa Australia. Dia dan kesemua penumpang telah dihantar ke sebuah wilayah terpencil di Australia di Pulau Krismas selama seminggu sebelum ditempatkan di pusat tahanan di Queensland.
Nanthakumar merupakan salah seorang daripada 7,000 pencari suaka yang tiba di Australia pada tahun ini.
Aliran rekod terbaharu menunjukkan pertambahan pencari suaka di pusat-pusat tahanan selepas dasar menahan dan menempatkan golongan itu di wilayah terpencil di Kepulauan Pasifik dilaksanakan semula.
Canberra berharap langkah itu akan mengurangkan kehadiran pencari suaka di negara itu yang rata-ratanya berasal dari Afghanistan, Sri Lanka, Iran dan Iraq. Mereka itu semua menyeludup masuk dari sekitar Asia Tenggara melalui jalan laut.

Resepi Rendang Daging.

Tiba-tiba teringin nak makan rendang daging. Apa ke halnya mengidam ke?..(perli diri sendiri..) takde mengidam apa sangat pun. Perut ni dah selalu sanagt disumbat dengan fasfu fasfud, jadi moh le kita cari 

-resepi rendang daging..


dapat dari myresepi.com.
-harap-harap menajdikle..

Bahan-bahan ( 5-6 orang )

  • 1kg daging- potong kecik-kecik
  • 2 peket kecik rempah kurma
  • 1/4 cawan kerisik
  • 1 biji kelapa-ambik santannya
  • garam
  • gula melaka / gula
  • sedikit air asam jawa
  • ****BAHAN KISAR**
  • 2 labu bawang besar
  • 5 ulas bawang putih
  • 5 batang serai
  • 1-1/2cm halia
  • 1-1/2cm lengkuas
  • 15-20 biji cili kering
  • ***BAHAN MAYANG ***
  • 3 helai daun limau purut
  • 1 helai daun kunyit

Cara-cara

  1. Tumis bahan yang dikisar sehingga naik bau.
  2. Masukkan rempah kurma. Tumis lagi sehingga berbau.
  3. Masukkan daging, kacau rata. Biarkan 2-3 minit. Kemudian masukkan santan.
  4. Bila agak-agak daging dah lembut, masukkan air asam jawa, garam dan gula.
  5. Bila daging dah betul lembut, masukkan pula kerisik dan gaul rata.
  6. Akhir sekali masukkan daun yang dimayang, biarkan sehingga kuah agak pekat.
  7. PERHATIAN: Masak dengan api perlahan.

RM1.2 juta sebulan?

Pendapatan The Loaf ni puratanya RM1.2 juta sebulan okey.. banyaakkk tu..


HE LOAF, kedai bakeri dan pastri berkonsepkan Jepun terus melebarkan sayapnya di negara ini. Bermula dengan hanya sebuah premis di Marina Telaga Harbour, Langkawi, Kedah pada tahun 2006, The Loaf terus gah melalui pembukaan cawangan yang kesembilan di Paradigm Mall, Kelana Jaya, Petaling Jaya.
Pengarah Urusan M&M Consolidated Resources Sdn. Bhd., Jiro Suzuki berkata, pembukaan cawangan terbaharu itu adalah bagi memenuhi permintaan banyak pihak yang menggemari kualiti roti jenama itu.
“Ketika pembukaan cawangan pertama di Langkawi kira-kira enam tahun lalu, kami menerima sekitar 7,300 pengunjung sahaja.
“Kini dengan sembilan cawangan, kedai kami dikunjungi purata 2,400 pelanggan sehari dengan jualan mencecah RM1.2 juta sebulan,” katanya.

Boleh Buat Aduan!!

Pengarah Eksekutif Forum Pengguna Komunikasi dan Multimedia Malaysia (CFM), Azizan Mohd. Afandi memberitahu, pengguna mempunyai hak untuk mendapat pembelaan sekiranya masih tidak berpuas hati biarpun selepas membuat aduan kepada penyedia perkhidmatan jalur lebar.
"CFM merupakan medium yang jarang digunakan oleh pengguna dengan sewajarnya sedangkan setiap aduan yang diterima akan cuba diselesaikan membabitkan semua pihak yang terbabit.
"Pengguna mestilah mengetahui hak mereka dan yang paling penting, semak setiap bil yang dikenakan supaya mereka tidak teraniaya," katanya ketika ditemui di pejabat CFM di Straits Building, Lebuh Pasar, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Menurut Azizan, Malaysia merupakan antara negara yang mempunyai jumlah langganan telefon dan jalur lebar tertinggi di dunia dengan jumlah pelanggan sebanyak 37 juta, melebihi jumlah penduduk negara sendiri yang berjumlah kira-kira 28 juta.

Anonymous oh anonymous..

Anonymous oh anonymous..

siapakah gerangannya.. punya idea yang yunik! tulisan menarik!!


Anonymous said...
ahaks.
hipokrit zaman la nih ada macam2..
setanding konkrit
seperti granit
haluihh kenit
kalah pekik jerit-jerit
pitam tercirit birit
ini macam orang bikin hati sakit
sepak lunyai tendang ke bukit
hahaha nyanyilah lagu enjit-enjit...
semut.


Dah tahu takde kelayakan..


Street yang merupakan bapa kepada dua orang anak dikatakan berjumpa Rivera untuk membesarkan kemaluannya selepas membaca iklan mengenai perkhidmatan tersebut.
Rivera menjalankan prosedur itu di rumahnya. Dia yang didakwa tidak memiliki lesen atau latihan perubatan telah menyuntik silikon ke kemaluan Street. Lelaki tersebut meninggal dunia keesokan harinya. Ujian perubatan mendapati dia mati akibat embolisme silikon.
Pasukan penyiasat percaya Rivera ada melakukan prosedur sama sebelum ini, tetapi tiada saksi baharu yang tampil. Dia dibebaskan dengan ikat jamin AS$75,000 (RM230,294). Jika didapati bersalah, dia boleh dikenakan hukuman penjara sehingga sepuluh tahun. - AP

Nak cepat naik pangkat kena hipokrit

Nak cepat naik pangkat kena hipokrit

Kata org kalau nak cepat naik pangkat kena hipokrit, kalau nak berjaya kena hipokrit, kalau nak cepat kaya kena hipokrit keliling pinggang, kalau nak berkuasa juga kena ada ilmu hipokrit. Kita mungkin tak suka org hipokrit walau kita hidup dlm dunia yg dikuasai oleh manusia2 hipokrit.

~inilah komen dari si dia tadi...

Siapa dia?

Siapa dia?

Suatu hari Nur ada bikin entri
Tak panjang pun itu entri punya isi
hanya dua ayat yang cukup memberi erti
dan mengundang komen yang benar di alam realiti
siapa lagi kalau bukan si DIA ini..
nak tahu apa yang dikomennya nanti?
tunggu next entri

Citacita nak jadi pelukis..

Dulu la ada gak cita-cita nak jadi pelukis..
cita-cita je ada..
bakat takda..
camno?



ERTI sebenar kebebasan yang diterjemah Effendi melalui siri Togok adalah berdasarkan metafora kiasan atau sindiran.

Cara air kumbahan dirawat..

~Cara air kumbahan dirawat..

~tak pernh tahu dan ni baru tau.. sercara ringkas je..

Jujurnya, berapa ramaikah antara kita pernah memikirkan ke manakah perginya air najis apabila sudah dipam dari tandas? Dengan adanya kemudahan tandas moden, sistem pembetungan disambung ke loji rawatan kumbahan. Najis dan sisa kumbahan itu seterusnya dilupus dan dirawat dengan betul. Ini harus dilakukan sebelum ia terlepas ke sungai atau persekitaran.

"Air sisa menerusi sistem paip penyambungan akan disalurkan ke loji untuk dirawat. Di situ, ia akan dirawat untuk jadikan air itu jernih dan selamat dilepaskan ke alam sekitar. Mengikut piawaian Jabatan Alam Sekitar air sisa itu harus hilang bau dan rupa. Inilah tanggungjawab IWK yang kurang difahami orang ramai.
"Kerjanya kotor, sukar dan berbahaya dan tidak semua orang boleh buat," kata Abdul Kadir sambil menambah, air kumbahan juga tidak boleh dibuang begitu sahaja kerana boleh menyebabkan berlakunya epidemik penyakit bawaan air seperti taun, demam kepialu, leptospirosis dan lain-lain penyakit berjangkit . - Bernama

Nak Pergi Sarawak?

~Best tak pergi Sarawak?
Kek lapis tu yang best tu..



KELUNAKAN bunyi sape seringkali diiringi tarian Orang Ulu di Sarawak untuk menyambut kedatangan tetamu.

Selangor vs Kelantan.

Selangor vs Kelantan.

MANA SATU PILIHAN. (happy semalam ATM menang).


Malam ini, Stadium Shah Alam bakal menjadi saksi kebangkitan Gergasi Merah, sekali gus memadam defisit satu gol yang dimiliki Kelantan dalam aksi separuh akhir pertama di Kota Bharu minggu lalu.

Sentuhan ‘magis’ yang dimiliki pengendali Selangor, Irfan Bakti Abu Salim juga benar-benar ditagih penyokong setia Merah Kuning bagi menamatkan penantian selama tujuh musim selepas kali terakhir mengucup trofi Piala Malaysia pada 2005.

‘Sentimen’ pentas final edisi kali ini yang bakal berlangsung di Stadium Shah Alam juga pastinya menyuntik moral pemain Selangor supaya berjuang bermati-matian malam ini.

Biarpun mahu perlawanan malam ini sebaik-baiknya tidak diheret ke masa tambahan mahupun penentuan sepakan penalti, Irfan Bakti kekal optimis peluang anak-anak buahnya menjejak pentas final masih bersisa.

“Masih ada 90 minit dan kami tekad untuk mengatasi kelebihan Kelantan.

“Jaringan (Kelantan) itu masih belum selamat dan saya berharap persembahan pemain akan bertambah baik dan matang, terutama ketika beraksi di laman sendiri (malam ini).

“Matlamat kami adalah untuk mara ke final pada musim ini dan ‘Misi 33’ masih berada di landasan tepat,” tegas Irfan Bakti.

Malam ini, sentuhan pemain berbisa Selangor seperti Amri Yahyah, Safiq Rahim, Bosko Balaban dan Rozaimi Abdul Rahman pastinya ditagih Irfan Bakti biarpun kehilangan tonggak pertahanan, Mohd. Nasriq Baharom yang dilayangkan kad merah dalam separuh akhir pertama sebelum ini.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd. Amin juga menyeru penyokong supaya membanjiri Stadium Shah Alam malam ini.

“Perlawanan berdepan Kelantan ibarat perlawanan akhir, jadi kehadiran penyokong Selangor di Stadium Shah Alam pastinya menyuntik moral pemain kami,” jelasnya.- kosmo- BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Minat ke Zoo?

~Mana tahu kot boleh jumpa dia.. hehe


Brady, 49, ternyata tidak lokek berkongsi ilmu dan pengalamannya sepanjang siri jelajah ke-70 buah negara di seluruh dunia menerusi siri ketujuh rancangan dokumentari National Geographic, The Most Dangerous Encounters & Dangerous Encounters yang disiarkan menerusi saluran Astro 553 (National Geographic) dan saluran Astro 550 (Nat Geo Wild)
Pertuturannya yang diselang-seli dengan lawak jenaka di samping persembahan video yang lucu jelas dapat menarik perhatian kanak-kanak untuk mendengar kisah-kisah reptilia mahupun haiwan-haiwan lain yang pernah didekati Brady.
Lelaki ikon itu memberitahu, antara haiwan yang paling digemarinya ialah buaya dan beliau merupakan satu-satunya saintis haiwan yang telah berjaya menangkap 23 spesies buaya liar di seluruh dunia.
Dengan stail dan personaliti yang bersahaja, Brady membawakan banyak haiwan yang jarang didedahkan kepada umum kepada orang ramai secara akademik, sama ada secara berdepan ataupun melalui program televisyen.

BRADY gemar pada cabaran mendekati haiwan liar.


Melayang RM500.

Melayang RM500.

- kalau pasang langsir sebab langsir ni kekal (kalau yang sementara adalah dibenarkan).
- kalau degil jugak denda akan dinaikkan sehingga RM1000.


MEMASANG langsir dan pelekat pada tingkap kenderaan adalah satu kesalahan dan amalan ini boleh menyebabkan pemilik kenderaan dipenjara jika mereka ditangkap dan didakwa di mahkamah.
Walaupun langsir digunakan untuk melindungi pemandu dan penumpang daripada silau dan haba matahari, ramai yang tidak sedar bahawa memasangnya adalah satu kesalahan.
Pemasangan langsir hanya dibenarkan pada bas, 'caravan' dan van yang digunakan untuk membawa pelajar sekolah.
Pelekat ini nampak cantik apabila dipasang di cermin kereta tetapi ia sebenarnya melanggar undang-undang.


Bunuh Orang sebab nak masuk syurga.

Boleh ke camtu?


Di Jepun sekitar pertengahan tahun 1990-an ada juga kejadian yang serupa. Shoko Asahara, seorang lelaki yang buta sebelah mata dan hanya mempunyai penglihatan kabur di sebelah mata yang lagi satu, telah menubuhkan agama baharu yang mampu menarik ribuan pengikut.
Klimaks kepada kepercayaannya ialah mendapatkan syurga dengan membunuh orang awam yang menurutnya sebagai tidak adil. Dia telah mengarahkan pengikutnya melepaskan gas sarin yang beracun di sebuah stesen kereta api bawah tanah di Tokyo hingga menyebabkan 13 terbunuh dan ratusan lain cedera.
Konsep ketidakadilan itu muncul berasas daripada pemahaman Asahara yang melihat dirinya sebagai cacat penglihatan sedangkan orang lain tidak.-kosmo-

Hot Guy..

gambar Randy Pangalila

Randy Pangalila sedang mencipta populariti di negara ini.

Nak kereta Bentley Brooklands..

Nak kereta Bentley Brooklands..

~berapa ek harga kereta ni.. survey dulu masuk wishlist.

mstar-

Menceritakan situasi pada masa itu, Tengku Muhammad Fakhry berkata beliau nampak beberapa anggota polis yang bersenjata keluar masuk ke dalam istana menyebabkannya berasa amat takut.
Katanya, beliau menyaman defendan kerana kebebasan dan hak asasinya telah disekat tanpa sebab munasabah.
Semasa pemeriksaan balas oleh Peguam Kanan Persekutuan Azizan Md Arshad, yang mewakili defendan, Tengku Muhammad Fakhry berkata beliau tidak mengetahui perintah Pemangku Sultan Kelantan ketika itu, Tengku Muhammad Faris Petra, bagi menghalangnya membawa keluar kereta tersebut dari istana berkenaan.
Tengku Muhammad Fakhry juga tidak bersetuju dengan cadangan Azizan bahawa tindakan pihak polis terhadapnya bukan untuk menghalang dirinya tetapi sebenarnya menghalang kereta Bentley Brooklands itu dibawa keluar dari istana.


Lagi gambar Lisa Surihani.

Cantik si Lisa Surihani ni.. setuju?

gambar Lisa Surihani.
Lisa menjelaskan tiada niat untuk menguris perasaan peminat yang ingin mendekati atau bergambar dengannya.

Tak suka Hipokrit.

Tak suka Hipokrit.

Ada ke yang suka?

Paranoid Kat Facebook.

Paranoid Kat Facebook.

Saat berbual-bual dengan seseorang haritu, maka terkeluar le topik ni. Paranoid kat Facebook? Maksudnya apa?.. Member Nur ni dia ternampakle member ni meng update status kat FB tu.. then dia macam terasa sangat dengan pernyataan member tu..

Yang tak bestnya, si member Nur ni punye la terasa dan terfikir-fikir apa yang dia dah buat silap, sehinggakan member ni sakit kepala teraat. Kasihan pun ada.

Rupanya, bila di selidiki, member dia tu adalah sedikit masalah mental.. Jadi Nur pesan kat dia, sabo ajela.. Dan usah  dilayankan.. nanti kita pulak yang tak pasal pasal jatuh sakit. Sebaliknya kita mendoakan agar yang sakit tu segera la sembuh ye tak?..

Apa nasihat kawan-kawan plak?

Bajet (Belanjawan 2013) / Isu Gula Sabah Sarawak.

Bajet (Belanjawan 2013) / Isu Gula Sabah Sarawak.


mstar:KUALA LUMPUR: Kelulusan Lesen Pengilang kepada Adamuda Sdn Bhd untuk memproses gula di Sarawak adalah sama dengan proses yang dilalui pengilang lain, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.
Beliau berkata seperti syarikat pengilang gula lain, kelulusan lesen kepadaAdamuda Sdn Bhd juga melalui permohonan dan tidak dikenakan sebarang bayaran. "Pemohon perlu melengkapkan borang permohonan beserta dokumen sokongan yangdiperlukan untuk pertimbangan jawatankuasa pelaburan peringkat nasional untuk kelulusan berdasarkan kepada dasar semasa," katanya dalam jawapan bertuliskepada soalan Teo Nie Ching (DAP-Serdang) di Dewan Rakyat pada Selasa.
Teo ingin tahu mengapa Admuda Sdn Bhd diberi lesen tunggal untuk memprosesgula di Sarawak dan Sabah, dan sama ada lesen itu diberi melalui tender terbukaatau sebaliknya.
Mustapa berkata bagi menjamin bekalan gula di Sabah dan Sarawak mencukupi serta mengatasi masalah gula bertapis, kerajaan pada 23 Disember 2009 membenarkan kedua-dua negeri memiliki sebuah syarikat memproses gula masing-masing.

Tara Das o Tara Das..

~Kat Bangladesh ni..


TARA DAS memberitahu, dia merupakan generasi kelima dalam keluarganya yang bekerja di rumah pelacuran yang sama di Bangladesh. Namun, apa yang membimbangkan, dia kini terpaksa berhadapan dengan penunjuk perasaan orang Islam yang mahu perniagaan pelacuran ditutup.
Kawasan pelacuran yang terletak di bandar Madaripur itu telah beroperasi kira-kira 150 tahun lalu dan pekerja seks percaya kehadiran kumpulan penunjuk perasaan berkenaan didalangi syarikat pemaju yang ingin mengambil alih tanah di situ.
Pada bulan lalu kira-kira 10,000 orang yang diketuai oleh kumpulan Islam iaitu Islahe Kaom Parishad (Majlis Reformasi Kebangsaan) telah mengadakan protes. Mereka memaksa rumah pelacuran ditutup dan menghalau keluar seramai 500 pelacur.
"Sejak mereka mengadakan tunjuk perasaan secara besar-besaran, saya menjadi bingung dan sukar melelapkan mata. Ke mana harus saya pergi selepas ini?
"Lagipun, hanya rumah kecil dan pekerjaan ini yang saya kenali sejak zaman kanak-kanak. Mohon selamatkan kami daripada kumpulan agama itu," kata Tara.

Nabila Huda Yang Seksi. Anugerah Blockbuster.

~Ada komen?.. Ni bukan gambar Nabila Huda ye.. Ni gabar bapak Nabila Huda..

Nabila Huda Yang Seksi. Anugerah Blockbuster.

Amy Search
KUALA LUMPUR: Penyanyi rock Amy (Search) kesal dengan penampilan anaknya, Nabila Huda yang terlalu mendedahkan pada majlis Anugerah Blokbuster 2011 yang berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam, Sabtu lalu.

Obsesi? 50 dolls?

~wow.. tak mampu berkata-kata.



ALICE turut melakukan tugas-tugas seorang ibu seperti menukar pakaian patung bayinya.


APABILA Alice Winstone, ibu kepada lima orang anak ini diberitahu yang dia tidak boleh mengandung lagi atas sebab kesihatan, dia tetap berazam untuk mengisi setiap inci ruang rumahnya dengan bayi.
Ibu berusia 39 tahun ini sanggup menghabiskan beribu-ribu ringgit untuk membeli 50 anak patung bayi yang kelihatan betul-betul hidup.
Dalam masa tujuh tahun, dia membelanjakan sebanyak RM59,500 untuk membeli anak patung palsu itu, walaupun tiga daripada lima anaknya masih berkongsi rumah yang sama.
Obsesi Alice terhadap patung bayi yang setiap satunya berharga RM5,900 menyebabkannya perlu menyimpan sebanyak RM247 sebulan. Akibat hobi melampau itu, suaminya, Chris bertindak keluar dari rumah mereka di Cardigan, Mid Wales, Britain.
Alice membeli bayi palsu pertamanya yang diberi nama Emily pada harga RM892 selepas dia melihat iklan dalam majalah. Dia serta-merta jatuh cinta dengan patung bayi itu.
Selepas melahirkan anak bongsunya, Jessica, yang kini berumur 12 tahun, Winstone diberitahu dia tidak boleh mengandung disebabkan mempunyai gangguan darah yang akan membuatkan kandungannya tidak selamat.
“Disebabkan masalah kesihatan yang dialami, saya tidak bekerja dan mula mengumpul anak patung bayi. Setiap hari saya akan menguruskan ‘anak-anak’ saya ini dan sekali-sekala membawa mereka bersiar-siar menaiki kereta.

Ajaran Sesat.

~Ajaran sesat


Penghujung 1970-an, seramai 913 pengikut The People Temple yang diketuai oleh Jim Jones telah mati membunuh diri kerana meminum wain yang diletakkan racun.
Jones telah menubuhkan aliran agamanya itu di San Francisco, tetapi kemudiannya mengasingkan diri ke sebuah hutan di Guyana. Walaupun berpindah ke Guyana, ratusan pengikutnya di San Francisco sanggup mengikutnya.
Mereka memilih membunuh diri sendiri setelah rundingan dengan wakil kerajaan Amerika yang mahu mengajak pengikutnya pulang ke pangkal jalan menemui jalan buntu, malah wakil kerajaan itu juga telah dibunuh.
Ilusi syurga Jones sangat menakutkan. Dia memanipulasi manusia lain. Dia menjanjikan syurga, tetapi kehidupan beragamanya seolah-olah di neraka.

Gambar Terkini Shila Amzah.

Shila gembira dengan dua pencalonan yang diterimanya pada AIM.


Gambar Terkini Shila Amzah.


Hari hari kerja..

Hari hari kerja..


dah terngiang ngiang lagu ni dalam minda..
MONDAY BLUES kah itu?

Kata yang dah kerja: enjoyle waktu belajar..
Bagi yang masih belajar: tak sabar nak kerja..

So camne?..

Kepada lelaki yang suka melanggani..

KEMPEN KESEDARAN STD.(sexual transmitted disease)

metro.

KUALA LUMPUR: “Secara purata pekerja seks berusia 16 hingga 25 tahun di Malaysia melayan 10 lelaki sehari. Mereka biasanya bekerja 20 hari sebulan dan ini bermakna mereka melayan 200 lelaki sebulan.
“Keadaan itu menyebabkan kemungkinan untuk lelaki yang melanggan mereka dijangkiti penyakit kelamin termasuk virus HIV amat tinggi,” kata Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Hassan. Ketika ditemui di pejabatnya di Bukit Aman, di sini, beliau berkata, berdasarkan pengalamannya di D7, kebanyakan pekerja seks sama ada dari dalam atau luar negara yang ditahan dalam serbuan mengakui mereka menghidap penyakit kelamin.

“Jadi, kepada lelaki yang suka melanggani pekerja seks mereka perlu tahu risiko mereka dijangkiti penyakit kelamin dan virus HIV amat tinggi,” katanya. Beliau turut menasihatkan supaya lelaki hidung belang terbabit supaya tidak terpedaya dengan kecantikan pekerja seks itu terutama dari Vietnam yang kini laris di kalangan pelanggan.
Ditanya kenapa permintaan terhadap pelacur Vietnam kini meningkat, Abd Jalil berkata, terdapat dua faktor utama situasi itu berlaku.

“Pertama, faktor usia. Kebanyakan bapa ayam menawarkan remaja Vietnam berusia seawal 16 tahun. Kedua, faktor komunikasi kerana perempuan Vietnam mampu bertutur bahasa Inggeris dengan baik,” katanya.


Banyak sangat channel pun tak guna..

Banyak sangat channel pun tak guna..

Tiada berkaitan dengan sesiapa,
hanya merujuk pada diri sendiri sahaja..
turn on tv dan mula berkira-kira
rancangan mana dan channel apa,
yang nak ditonton bersama keluarga,

tekan punya tekan punya lama,
last last dibiarkan sahaja,
tv yang tonton tuannya..
sebab rancangan memikat tiada,

bila dah bosan begitu mari la tutup tv sahaja,
layan komunikasi di alam maya pula..

Al Fatihah.

Alfatihah buat adik Zakwan.
Duchess of Cambridge, Catherine (kiri) ketika beramah mesra dengan pesakit Zakwan Anuar, 15, penghuni Hospis Malaysia sempena lawatannya ke Pertubuhan Amal Hospis Malaysia di Kuala Lumpur September lalu. Zakwan, bagaimanapun meninggal dunia pada Isnin akibat penyakit leukimia. -fotoBERNAMA

Tahniah TYZO.

Tahniah TYZO.
Rupanya tuah zulkarnain..


KUALA LUMPUR: Penyampai radio Suria FM, Tyzo telah memberi keterangan kepada pegawai polis di Ibu Pejabat, Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini pada Jumaat, berhubung kejadian sorang anggota polis meminta rasuah akibat kesalahan lalu lintas daripadanya pada Isnin lalu.
Tyzo atau nama sebenarnya Tuah Zoqarnain Idris, 36, tiba di Bukit Aman kira-kira pukul 2.30 petang dan memberi kenyataannya selama kira-kira 90 minit kepada seorang pegawai polis di Bahagian Tatatertib.


Kalau weekend masak sendiri ke makan luar?

Kalau weekend masak sendiri ke makan luar?

Bagi Nur, weekendla masa berkualiti yang berharga untuk bersama keluarga. Kalau kerja melangkaui weekend, pasti terasa satu kerugian kan.(tapi, bagi yang terpaksa nak buat macamana kan sebab itu punca rezeki).

Jadi, kawan-kawan pada waktu weekend ni biasanya suka masak sendiri makan makanan rumah atau makan di luar?. Nur ni kedua duanya ada la.. Kadang kadang makan di rumah, ada juga makan di luar (kalau nak celebrate something special la).

Yang penting waktu makan tu semua ahli keluarga berkumpul.. bertukar cerita bergelak ketawa..
Ah syurganya..

Nak tanyala .. apa PETUA KEKAL CERGAS?

Nak tanyala .. apa PETUA KEKAL CERGAS?

Jeles je Nur tengok kengkawan yang senantiasa aktif.. senantiasa on the go.. Aktif semacam aja.. Kita ni bila dah buat kerja mau setengah hari dah penat.. Mula la mengeluh sana sini. Heran betul dengan mereka yang kelihatan bertenaga.

Jadi, kat sini Nur nak mintak la dari kawan-kawan yang budiman yang sudi nak kongsi..

PETUA KEKAL CERGAS.

Mana tau, bolehla Nur amalkan.. Supaya otak ni sentiasa fokus dan badan pun sentiasa aktif aja.. Takdela asyik kelihatan tak bermaya..

Ada yang jual UBAT JADI KUAT ke?..
Macam POPEYE yang makan SPINACH tu..

Tips Atasi monday blues esok..

Tips Atasi monday blues esok..


Ada ke tips yang nak atasinya..
cuba cerita kat sini...

Yang penting..
NIAT MAU IKLAS MAU MEMBANTING TULANG EMPAT KERAT UNTUK MENOLONG KELUARGA.

Bila dah sentiasa tanamkan sikap macam tu, hari hari MONDAY pun akak tak kisah..

Satu entry dekat 100 komen.. woww..

Satu entry dekat 100 komen.. woww..

Siapalah blogger yang dimaksudkan itu.
Nak tahu ke rahsia nya?
Kena la tanya tuan punya blog..

Kalau BLOGGER BARU nak tahu rahsia beliau dapat banyak komen.. sila sila la skodeng blog beliau. Nur cuma nak bagi klu aja kat sini ye..

Blognya bersahaja.
Takde ISU PANAS pun, cuma cerita tentang kehidupan seharian.
Namun setiap KISAH BENAR yang dititiskan dari nurani itu pastinya ada pengajaran yang amat bermakna.

dan beliau AMAT SANGAT SUNGGUH RAJIN berblogwalking.. 
Thank you kakak..

Pandai Diving tak?..

~TERINGIN NAK PANDAI MENYELAM JUGE..


 Pulau Sipadan di Sabah dan Tioman, Pahang merupakan lokasi yang kerap dipilih untuk aktiviti tersebut selain berpengalaman melakukan selaman di kepulauan Maldives dan Manado, Indonesia serta beberapa tempat lain di luar negara.
Dalam pada itu, Jehan berkata menyelam memerlukan kesabaran dan tumpuan yang secukupnya untuk mengelak perkara yang tidak diingini ketika berada di dasar laut.
Jehan (kiri) bersama rakannya pernah bertembung dengan ikan jerung semasa menyelam.
"Ia memerlukan ketelitian yang sangat tinggi dan jika tersilap langkah, sesuatu yang buruk akan menimpa. Bagaimanapun, apabila dah kerap kali melakukannya, saya sudah rasa biasa.


Best ni kalau dapat ni...


LINK
nuffnang x contest
nuffnang x contest
nuffnang x contest

Terpilih tahun ini,


Haji merupakan perlakuan ibadah bagi umat Islam yang melibatkan beberapa pengisytiharan dalam hati, ditunjukkan melalui perbuatan dan pengucapan. Dilaksanakan mengikut tertib, semua itu merupakan perlambangan pengabdian manusia yang bertaqwa terhadap tuntutan ibadah kepada Allah.
Bagi kumpulan yang terpilih tahun ini, niat ihram haji mereka bakal diteruskan dengan rukun-rukun yang lain iaitu wuquf di Arafah, tawaf, saie, bercukur atau bergunting serta dilakukan semuanya dengan tertib.
Setiap satunya dilakukan dengan rasa tauhid dan penyerahan sepenuhnya semata-mata kerana Allah, termasuklah mempersembahkan diri, pemikiran, fizikal, harta benda dan nawaitunya hanya untuk Yang Maha Esa.
infokosmo

Biasiswa Sukan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).

Biasiswa Sukan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).

~untung siapa yang ada bakat dalam sukan ni..

Info dari:
kosmo:

BERITA baik buat barisan atlet yang bertanding pada Sukan Institusi Pengajian Tinggi (SukIPT) 2012.Bagi pemenang pingat emas dalam setiap acara yang dipertandingkan pada temasya SukIPT 2012, atlet terbabit secara automatik layak menerima Biasiswa Sukan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).
Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, terdapat 22 acara yang dipertandingkan dalam temasya SukIPT 2012 yang bermula 28 Oktober hingga 11 November depan.
"Biasiswa Sukan KPT ini kita hanya tawarkan kepada pelajar Malaysia yang menjadi johan dalam setiap acara yang disertai memandangkan kejohanan SukIPT 2012 ini turut disertai oleh pelajar antarabangsa.
"Kejohanan ini merupakan kali pertama kita anjurkan dan bagi memberi semangat kepada setiap pelajar yang menyertainya, jadi kita tawarkan kepada mereka biasiswa itu," katanya.
Saifuddin berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Karnival Bola Keranjang 3on3 institusi pengajian tinggi (IPT) 2012 di Kompleks Sukan Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Kuantan semalam.


FORWARD: DIPESAN UNTUK BERHATI-HATI..

CUMA NAK FORWARD DI SINI..

Subject: Fwd: Robbery at Taman Megah Pangkor Laut Restaurant...Its free for all robbers !!
> Dear All,FYI, below email from my old friend. Be alert and stay safe!Do be very careful when eating out!! Last night, (Monday) around 7 pm,a group of 10 Indians with guns (yes) openly dashed into Pangkor LautSeafood Restaurant (opposite Fatty Crab) and robbed all the customersthere! ( Fatty Crab was closed on Monday. I know cos the Pangkor Lautowner stays just opposite my mum in law's place.Now, reconsidering eating out at food outlets in shoplots. Perhapsmuch safer in shopping malls..Do be on the alert nowadays..security is getting worse!ALSO HEARD ABOUT A SIMILAR ROBBERY INVOLVING RESTAURANTS AND PATRONSRECENTLY AT "SUPER TANKER" IN DAMANSARA JAYA.LOOKS LIKE THE ROBBERS WANT A BIGGER AND QUICKER HAUL....SO TARGETINGRESTAURANTS & DINERS.JUST WAITING FOR PDRM TO BLAST THEIR GUNS AT THE ROBBERS.BUT WHEN IS THE FIRST SHOT? I WONDER...IT'S A QUESTION FOR IGP TAN SRI ISMAIL OMAR TO ANSWER...RAKYAT MEMERLUKAN JAWAPAN & TINDAKAN TERHADAP JANJI-JANJI

Cara Membuat tempe.

~Siapa yang tahu cara membuat tempe?



Beliau juga teruja untuk menceritakan bagaimana tempe dihasilkan.
Ujarnya, mula-mula kacang soya dipecahkan menggunakan sebuah mesin khas untuk dikisar. Kemudian ia direndam selama tiga hari di dalam sebuah besen yang dicampur bersama air.
Selepas itu, kacang soya itu dibasuh menggunakan mesin basuh yang diubahsuai sebelum direbus selama dua jam.
Tidak berhenti setakat itu, kacang yang siap direbus akan dicampur bersama ragi untuk mengelakkan pertumbuhan cendawan.
"Sebaik sahaja siap, ia dibungkus dengan daun pisang dan plastik. Daun pisang digunakan kerana ia lebih lembut selain baunya lebih sedap," katanya.
Jariah memberitahu, banyak dakwaan mengenai khasiat tempe tetapi tiada kajian lanjut dijalankan mengenainya.
"Ada yang mendakwa ia menjadikan seseorang lebih awet muda tapi saya percaya perkara itu disebabkan kacang soya sebagai antara bahan utama kosmetik.

Tenang je tengok diorang berdua.

Imej dari google..
gambar baby

Sarapan Rohani.


Firman Allah SWT: “Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma, anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.” (An-Nahl:11)

Pagi pagi ...


7 SUNNAH.

POST RINGKAS- KONGSI

PESANAN DARI YANG BERILMU:

"Ada dua cara seseorang itu tidak boleh berjaya iaitu orang yang hanya mengerjakan apa yang disuruh dan orang yang tidak mahu mengerjakan apa yang disuruh."

Dah nak tidur?

Jum saling memaafkan sebelum masuk tidur..


JODOH BEEGO & LINDA HASHIM.

JODOH BEEGO & LINDA HASHIM.

~Tahniah buat mereka..

Nama sebenar Beego ialah  Md Aszerul Nizam Abdullah dan pernah menjadi anggota kumpulan penyanyi Phyne Ballerz, sementara nama penuh Linda pula ialah Norhazlinda Hashim. 


BEEGO DAH BAWA LINDA JUMPA KELUARGA BEEGO DI BANDAR BARU UDA, JOHOR BAHRU SEBELUM RAMADAN DAN AIDILFITRI LALU"

Seronok sungguh Beego apabila Juwie bersembang rancak dengannya menerusi telefon setelah bertahun-tahun kami tak berjumpa.

Teringin nak angkat DSLR sebijik..

Nah.. angkat sendiri..
gambar kamera dslr

Inilah NIKITA..

SUMBER BHONLINE.
Foto
GAMBAR NIKITA
INFO: Nikita Willy 
NAMA PENUH: Nikita Purnama Willy
NAMA KOMERSIL: Nikita Willy.
TARIKH LAHIR: 29 Jun 1994.
TEMPAT LAHIR: Jakarta, Indonesia.
ADIK-BERADIK: Anak pertama daripada dua beradik.
KARIER: Model, pelakon dan penyanyi.
IKLAN: Choki Choki, Bank BNI, Lip Ice, Fruitamin, jam tangan Alba, kosmetik Pigeon.
SINETRON: Bulan Bintang, Roman Picisan, Ratu Malu dan Jendral Kancil, Pengantin Remaja, Si Cecep, Pacar Pilihan, Mak Comblang Jatuh Cinta, Habibi dan Habibah, Nikita, Safa Marwah, Mr Olga, Putri Yang Ditukar. 
FILEM: Married By Accident, Bestfriend dan Tertipu Laris Manis LAGU: Ku Tetap Menanti, Lebih Dari Indah, Tafakur, Maafkan dan Pantas Untukku duet bersama Oskar Mahendra.
PENCAPAIAN: Artis Paling Digemari di Anugerah Panasonic, Global 2010 & 2011, Artis Paling, Digemari Anugerah Nickelodeons, Kids 2010 dan Selebriti Terbaik, Telefon Bimbit Telkomsel 2010


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...