Nak Souvenier best?

Tarikh 1 Ramadhan 2013.

Tarikh 1 Ramadhan 2013.

Suatu hari ada kenalan bertanya secara spontan, bila Tarikh 1 Ramadhan 2013 ye?. 5 minit pun belum boleh bagi jawapan kat kawan tu. Penat dia tunggu, Terkulat-kulat juga la kita nak mencari jawapan.. Belek dua tiga jenis kalendar baru le boleh bagitau kat member tu Tarikh 1 Ramadhan 2013.

Sebenarnya, kalau ikut lojik, memangle takde Tarikh 1 Ramadhan 2013 tu sebab tarikh yang ada cuma 1 ramadhan 1434H. Terkena gak kat batang hidung sendiri yang mancung ni. Tarikh 1 Ramadhan 2013 tu bersamaan 10 JULAI 2013, makanya tarikh 1 SYAWAL 1434H jatuh pada 8 OGOS 2013.

Apakah kepentingannya untuk mengetahui tarikh-tarikh ini dengan lebih awal? Ini kerana, perlu la kan sebab nak buat perancangan awal nak beli baju raya, nak tempah tiket balik kampung, nak beli/ order/ bikin kuih raya dan yang paaaling penting adalah,
NAK GANTI PUASA.. jangan lasminit lah ye.

Kalau dah tahu tarikh awal-awal, senang kerja.. tidaklah hamba tertanya tanya.. bila nak bubar, bila nak mengundi?.. tup tup dah plan baiiikk punye. kena kensel plak.. sapa nak bayar kos gantirugi?.. Fikir-fikirkanlah...

3 comments:

Aisy Nasiha said...

Betul juga ye... Tapi kalau ditanyakan soalan yg sama pada saya, saya jawab je..tak perasan yg tahun 2013 tak ada bulan ramadan...haha..

Belum ada baju raya lagi ni... Puasa ganti tak abis lagi..

Kesuma Angsana said...

bila dah tau tarikh sibuk2 dah nak beli baju raya ni hehehe

Anonymous said...

Yg paling penting tingkatkan amalan kita dlm bln yg mulia ini...jgn dok asyik baju rayer jer...hehhe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...