Nak Souvenier best?

lelaki pun expire (andropos) 2

Bagaimana saya tahu saya mengalami andropos?

Andropos menghasilkan berbagai-bagai perubahan pada tubuh lelaki termasuk:

  • Masalah ketegangan zakar
  • Nafsu seks rendah
  • Perubahan perasaan menjadi letih, cepat meradang, sedih dan pemarah
  • Masalah tidur
  • Bulu-bulu tubuh berkurang
  • Saiz dan kekuatan otot berkurang
  • Peningkatan lemak tubuh
  • Hilang daya ingatan
  • Osteoporosis (Tulang rapuh dan nipis)
  • Daya tumpuan yang lemah

Tidak semua lelaki mengalami tanda-tanda dan keterukan yang sama, dan setengahnya tidak mempunyai tanda-tanda langsung.

Apakah ujian-ujian yang boleh dilakukan jika saya ingin mengetahui status saya?

  • Ujian hormon tetosteron boleh dilakukan di hospital.
  • Jika paras hormon kurang 200ng/dL lelaki dianggap mempunyai testosteron yang rendah.
  • Jika paras nya melebihi 600ng/Dl, tiada kekurangan hormon testosteron bolehlah dipastikan.

5 comments:

Asri Alam said...

andai kata terjadi penyakit ni, adakah penyelesaian?

Miss PIJAOSIX said...

patut laa..ade org tue makin jadi pemarah...uishh

Wawa~* said...

hahaha... ingt ppompuan jer ada paus2 ni :P

terokai seni said...

alamak takan aku dah nak menopaus kot... simptom lebih kurang je

YanaHime said...

hehe! info berguna..nnt bleh tunjuk kat my hubby

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...