Nak Souvenier best?

Banyaknya sampah!


Banyaknya sampah!


Nur rasa kita perlu tanamkan sikap kitar semula dan tingkatkan lagi kempen ni..


Setiap tahun, jumlah sampah yang dikutip di Kuala Lumpur lebih kurang 21,000 tan dan dijangkakan pada tahun 2020 nanti, ia akan meningkat sehingga 30,000 tan.
Orang ramai kerap menyalahkan pihak pengurusan kerana tidak melakukan kaedah pengurusan yang baik dalam memproses sampah.
Lebih daripada itu, jenis sampah yang kebanyakannya terdiri daripada bahan plastik kerap disalahkan kerana ia sukar mereput secara semula jadi.
Sebenarnya, masalah terbesar longgokan sampah sarap berpunca daripada sikap manusia sendiri iaitu gemar membuang sampah merata-rata dan tidak mengamalkan amalan kitar semula.

6 comments:

Anum said...

betul tue

ros_reeza said...

betul tu, kita semua kena berubah.. kena ambil tahu tentang kepentingan kitar semual ni :)

Kesuma Angsana said...

susah kalau kesedaran tu xde kan

Mish Apple said...

Kat Singapore*kalau tak silap*, nak buang sampah pun kena bayar.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

benar. kita kena tingkatkan amalan kitar semula. jgn bazir.

Sya_Merpati Putih 88 said...

syaa setuju snaga dengan cadangan awak tue..
lebih baik kita kita semula, tak membazir..lagipun boleh jimat kos, dan boleh jaga alam sekitar..

sekarang nie pun dah banyak sangat pencemaran sana-sini..

#MariJagaAlamSekitarKita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...