Nak Souvenier best?

Tips Kurus: Tengok Label?

Tips Kurus: Tengok Label?

Menurut penyelidikan skala besar yang dijalankan ke atas lebih 25,000 pengguna di Amerika Syarikat (AS), kumpulan pemantauan kesihatan yang diketuai pensyarah Universiti Santiago de Compostela di Sepanyol, Maria Loureiro mendapati pengguna yang memeriksa label makanan lebih prihatin terhadap berat badannya.
Menerusi kajian yang dimuatkan di Jurnal Ekonomi Pertanian itu juga, tabiat memeriksa label makanan mampu memberi kesan kepada pengamalnya.
“Golongan wanita didapati lebih peka terhadap kandungan garam, lemak, gula, protein, serat, vitamin, dan mineral yang diambil. Sebanyak 74 peratus pengguna wanita lebih kerap memeriksa label nutrisi makanan berbanding 58 peratus pengguna lelaki.
“Keadaan ini menjadikan kebanyakan bacaan indeks jisim tubuh (BMI) pengguna wanita 1.48 mata lebih rendah daripada lelaki yang jarang memeriksa label nutrisi makanan,” ujarnya.

3 comments:

Fauziah Mohamad said...

ok lepas ni kene rajin tgk label dulu

Anum said...

kena rajin le

Nora Shahaira said...

Haha...akak tak sempat td jarang la beli makan label2 ni. .abih dah kutip sayur belakang umah..kot label pun mau la minyak..roti...er apa lagi ye.

Tapi, tabiat tengok label ni bagus. Sebab sifat pengguna sekarang pengaruh iklan je. Ada produk claim pduk dia 100% semulajadi tp terang2 ada campuran kimia...jd jgn kata 100% ..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...