Nak Souvenier best?

Nikmatnya..

NAK KONGSI.. TAPI YANG PENUHNYA BACA KAT SINI:
http://lolz-l.blogspot.com/2011/10/6-nikmat-dunia.html

Nikmat di dunia ni sebenarnya ada berapa? Nimat yg betul2 atas dunia ni ada 6. yg pertama yg dimakan. yg kedua yg diminum. yg ketiga yg ditunggang . yg keempat yg dicium. yg kelima yg dipakai . yg keenam?? yg dicinta.. ini sajala nikmat dunia. Imam Ghaazali mengatakan nikmat dunia cuma enam. cuba kita kaji balik enam2 benda ni apa.. benda yg paling sedap di makan apa? benda yg paling elok dimakan. menda yg paling berzat dimakan apa? jawapan dia madu lebah. tp madu lebah datang dari mulut lebah. kejap dia cium menda xelok, kejap dia cium menda elok. daripada mulut dia lah keluar madu. kita tgk lebah pun kita takut. kita geli pun ada. tgk national geography ka apa ka, kita tgk orang bela lebah. dia tutup abez satu badan dia dgn lebah, kita yg tgk ni naik bulu roma tgk. kita tgk eee, gelinya tgk lebah nie. tp itulah hasil keluar makanan yg paling baik, madu lebah. madu lebah ni la yg buat ubat, madu lebah nie la yg campur dgn susu tepung dn sbgainya, makanan yg paling baik adalah madu lebah yg datang dari mulut lebah yg macam2 menda kotor dia makan selain dari  menda yg baik

3 comments:

peah @ peps said...

kuasa Allah kan..dapat transform...mende tak elok ke elok..

New Post: Trafalgar Square, London

insan_marhaen said...

jangan lupa... nikmat berhari raya!

Saiazuan said...

Selamat Hari Raya Aidiladha
kepada semua Umat Islam Seluruh Dunia
Terutamanya Pembaca Setia Saiazuan Blog (",)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...