Nak Souvenier best?

Melancong bawa nota?

~Perlu ke bawa buku nota?.. Gadjet macam smartphone etc kan ada.. guna ajelah kan..


Bawa buku nota 

Kemana pun ada pergi terutama di tempat yang sukar untuk berkomunikasi dalam bahasa inggeris, bawalah buku nota untuk menulis apa juga perkataan yang biasanya anda jumpa di petunjuk jalan. 

Terutamanya kata-kata yang berlawanan seperti ‘keluar masuk, atas bawah, tunggu pergi’ dan sebagainya. 

Di buku nota itu juga, anda boleh menulis perkataan yang lazim digunakan seperti apa khabar, terima kasih, minta tolong, di mana, berapa dan banyak lagi. 

Ia bukan saja membantu anda tetapi pasti menyeronokkan kerana anda dapat mempelajari perkataan baru. 


_tips melancong hmetro-

6 comments:

faraherda.razalan said...

Aik? Mcm nak g melancong je ni? Heheheheh...

Anum said...

hehehe

Kesuma Angsana said...

kalau KA guna hp or cam je, snap2 aje

aKSARAfENDI said...

mnarik jugak kan?selain tgk tmpt org,bole blaja bhsa yg simple2..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

ada kebenarannya benda tu. skrg leeza lbh guna note dlm hp jew.

diana said...

hmetro ambik tip melancong ni kat buku 10 tahun lepas kot..ekekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...