Nak Souvenier best?

BERKONGSI PAHALA.

Anak yang soleh dan mendoakan untuk orang tuanya : Satu motivasi untuk kita semua untuk menjadi anak yang soleh dan dapat berbakti kepada orang tua kita terlalu banyak jasanya. Dengan melihat wajah ibubapa kita pun dapat pahala, apalagi kita dapat mendoakan kesejahteraan untuk mereka. Anak ibarat kain putih, kitalah yang bertanggujawab mencoraknya.

DAH TAHU.
TAPI SESEKALI PERLU DI SEGARKAN SEMULA AKAN SESUATU PENGETAHUAN.
TERIMA KASIH BUAT SANTRI.

ADA LAGI BOLEH BACA YG BERMANFAAT DI BLOG BELIAU.

http://sun3tpini.blogspot.com/

8 comments:

Ms Ef Abas said...

terima kasih kerana mengingatkan. sedih sangat sb sekarang ini ramai orang yang mudah sangat lupa jasa ibubapa yang membesarkan mereka terutama anak lelaki yang selepas berkahwin, melebihkan isteri melampau-lampau.

JunAina said...

saya sentiasa mendoakan kedua ibu bapa setiap kali solat. saya juga akan memenuhi setiap permintaan mak saya selagi termampu tp buat ayah...alfatihah...telah kembali mengadap ilahi 33 tahun yg lepas...

YNA said...

yna x pernah lupa mak ayah lagi setakat nie dan berharap2 kan sampai bila2 wlupun diorg dah xda nanti :(

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

tazkirah yg sgt baik pagi2...
jom tadah tangan dan berdoa

"Ya Allah ya tuhan kami, kasihanilah ibu bapa kami seperti mana mereka mengasihani ku semasa aku kecil..Amin ya Rabbal A'lamin"

:: Mrs.Eady :: said...

nice entry!TQ...

mas saari said...

macam saya tak sempat sangat nak balas jasa kedua orang tua sebab mereka dah pergi...

tapi sentiasa mendoakan agar mereka tenang di alam sana dan moga kami bertemu di syurga!

azwa amani said...

doa jer yg jadi penghubung pada yg tiada..

Iqani said...

berbaktilah kpd ibu bapa sementara mereka masih ada. peingatan untuk semua trmasuk dri saya..

http://sayamalu.blogspot.com/2011/10/pendapat-saya-tentang-kejadian-budak.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...