Nak Souvenier best?

AKHIR ZAMAN..

HAYATILAH BERSAMA..


"Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku? Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku? Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendikiawan) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)". (Hadis Riwayat Tarmizi)

7 comments:

wan nurul hezrina said...

eeeh mcm dalam citer tahajjud cinta tuhlahkan??yang eman manan tuh jahat gila.tapi nama panggil ustaz

LadyBird said...

skrg ni dh ramai manusia mcm tu..

Ms Ef Abas said...

terima kasih kerana mengingatkan...

kak ina kl said...

salam..akak dah cuba sms, email dan call kamu..tapi tak dapat..akak nakb agi RM10.00 tulah

Fara said...

Org menjual filem berunsurkan agama, mcm ne lak? Menjual bererti mengejar keuntungan dunia juga kan?

Fitri Senin said...

ada dalam tahajjud cinta...benar..memang sekarang banyak terjadi begini..kita yang cetek ilmu agama senang terpengaruh dengan golongan sebegini atas alasan tiket untuk mendapat pahala dan kesenangan ke syurga

ieja amieja said...

byk petunjuk2 akhir zaman dah berlaku, yg anehnyer masih ramai lg umat islam yg lalai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...