Nak Souvenier best?

Perlu ke bagi duit raya?

Sekarang ni kebanyakan orang dah sibuk mencari duit raya. Mencari dalam kata menukar duit raya la kan. Nak nak pula bank dah keluarkan nota duit baru. Pasti ramai yang menyerbu bank-bank untuk dapatkan DUIT RAYA baru. Ye la, nak raya ni mestilah semua nak duit baru. Tak rockla kalau dapat  DUIT RAYA LAMA.. (duit jugak tu.. jangan berkira sangat!)

Rasanya Raya tahun ni berapa nak bagi ye duit raya kat budak-budak yang datang rumah nanti?.. Gaji dah naik kan awal tahun haritu.. siap dapat BONUS HARI RAYA lagi.. so, kena naik la jugak ye duit raya tu. Atau kekal je nilai sama macam tahun lepas sebab GAJI NAIK, HARGA BARANG pun naik juga.. Kesimpulannya duit tu sama aja..

Atau tak payah bagi langsung la duit raya tu.. sebab tahun ni banyak nak belanja sebab nak tunang? nak kawin? nak dapat baby?..

Akhirnya.. bergantung pada diri sendiri ye.. Tepuk dada memasing..

2 comments:

atuk said...

Salam Ramadhan Nur

menggalakan budaya menderma

fizafantagirO said...

Sy esok baru sampai duit yg ditukar untuk duit raya budak2 .. niatkn hati sebagai derma :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...