Nak Souvenier best?

Bacaan...

Aku menunggu lamanya , butiran kata dari bonda tersayang , seperti biasa .. bonda lebih tahu hati anaknya yang bergalauan . Alhamdulillah hari ini bonda menghubungi akhinya .. bersama pesan-pesan nya ..

"Tak payah la pergi ... hazri takkan nak tinggalkan sini . Harta kita boleh cari , bukan suami . Tanggungjawab sebagai isteri lebih berat .. Memang la , ada yang boleh kerja jauh dengan suami , kita nampak orang mengumpul harta , berkorban tanggung jawab sebenar untuk dunia buat apa ... Kita nak dua-dua sekali dunia dan akhirat, tak semestinya kita nampak orang kerja bagus , hebat sanggup tinggal keluarga, suami mereka bahagia dengan kekayaan mereka .... biar kita susah , jangan lalai dari tanggungjawab . Kau dah buat keputusan , nak kahwin , sekarang dah ada komitmen yang berat , bukan boleh suka-suka macam tu. Kalau nak fikir senang , pergi saja . Tapi kalau nak fikir keluarga , tangungjawab ,fikir mana penting .

7 comments:

azzey said...

slmt hari raya nur....lama x dtg sini...:)

.: iEyLa :. said...

harta bole dicari kan sis..
tp klu orang2 yg kite sayang..fikir2kan lah.. ;)

whitecappuccino said...

keluarga dan tanggungjawab..semua penting..

azwa amani said...

salam lebaran... :)

Santri T.P.I.N.I said...

yer btul tu, harta kita boleh cari lagi tapi org yg kita sayang susah nak dicari apabila telah hilang...

insan_marhaen said...

pernah baca entri ini.

percakapan yang sama pernah IM dengar dari mulut mak IM satu ketika dulu...

neesa said...

sgt setuju, apa guna harta yang setimbun berbandng kebahagiaan, biar miskin harta janji kaya kasih sayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...