Nak Souvenier best?

Isu Rumah Terbuka.. Jangan mengata makanan boleh tak?

Sekarang ni musim rumah terbuka..
Macam macam yang dihidangkan..
Macam macam jenis masakan..
Sama ada masak sendiri atau tempahan..

Harini ada berapa rumah yang nak pergi?
Dah buat persediaan mental utk menempuhi kesesaksn trafik?..
Kalau tak dapat pergi kira boleh tangguh hari lain kan..

Yang tak sedapnya bila pasca rumah terbuka si A..
Mula la ada macam macam komen.
Itu tak sedap la. Ini kurang garamla..
Ini terlalu masinla...
Sakit telinga kita yang mendengar ni..
Kawan kawan .. Itu rezeki. Lain kali kalau nak mengata, tak usahlah makan..
Minum aje la air kosong tu..
Kalau nak makan juga, ambil sikit2.. Ye la, nanti tak sedap. Makan tak habis- membazir, mengata kat tuanrumah pulak tu -tambah dosa pula..

Jadi.. Kenala ingat, semua menu kat rumah terbuka tu bukannye semua menepati selera.. Pandai pandai la bawa diri jaga perlakuan ye..

9 comments:

insan_marhaen said...

IM kalau makan di rumah orang selalunya satu dua makanan yang menarik selera je..

School Of Tots said...

Betul tu...mkn yg berkenan. Sebelum mkn tu Bismillah dulu.

~Nana 귀여운~ said...

betul tu..

JMR said...

bersyukur dgn setiap juadah yg terhidang..;-)

Cikli said...

tak nak makan, diam sudah. makan yang berehi saja.
elok makanan tu hantar somalia daripada dikata-kata.

Mommy Fara said...

Tekak org....subjektif kan? Klu tak sedap, jgnlah mengata. Amik sket dulu. Tak sedap, berhenti makan...

Sedih tuan rumah klu dgr komplen org mcm tu.

JunAina said...

kesian kat tuan rumah bila orang dok mengata. sepatutnya kita bersyukur coz tuan rumah jemput kita...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

org dah jemput tu pun patut syukur.. kan??
PETUA ELAK DI SIHIR MELALUI GAMBAR

diana said...

tak bersyukur nama nya tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...