Nak Souvenier best?

Bara Cinta Ramadhan. Cerekarama TV3.

Bara Cinta Ramadhan. Cerekarama TV3.

Kisah tentang Jasmin hamid (Ita) yang tinggal dengan suami dan anaknya kat kampung bersama emak mereka.
Pasangan ni tak berkemampuan, suaminya Zamarul Hisham hanya bekerja sebagai driver lori. Dan Ita hanya membantu emaknya menjual bantal kapok.

Emak Ita, sangat tidak menyukai menantunya Zamarul Hisham itu kerana dikatakan malas bekerja.
Sedangkan anak anaknya yang lain bekerja KERAJAAN.
Emaknya selalu membandingkan kehidupan Ita dengan adiknya yang lebih berkemampuan.
Lakonan mantap emak Ita ni (dush.. terlupa namanya..) memang memberi kesan.. Sakit hati ni tau tengok.. Emosi ni..

~Kalau setiap hari hidup ni asyik diperli, meskipun dengan ibu kandung sendir.. memangla sedih kan. 
Cemane nak buat tu.. Nak nak pula anak-anak pun terdengar sekali perlian tersebut.. Aduhhh.. bersabarlah wahai yang menderita..

4 comments:

tunz said...

inilah kisah hidup masyarakat kita..bersabarlah ats tiap dugaan Tuhan...

tengku93 said...

ade x tajuk lagu dalam cerita nih??

Norhayati Saad ♥ said...

tau xpe!!ase cam nk tumbukkk je mak die.. ngee~ ade ke patut.. heyy,, harta x pentinglah makcik uii.. geramgeram...

agak2 en, cmne ita nk idop pasni?? msti anak2 die cm salahkan die en. dan mesti ita sndiri pun ase bersala seumur hidup..

hailaaa... hidup~

whitecappuccino said...

memang lakonan yg mantap! kesian dorang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...