Nak Souvenier best?

Juara MasterChef Malaysia : 2012.

Juara MasterChef Malaysia akan meraih hadiah wang tunai sebanyak RM100,000 selepas berhempas-pulas melunaskan beberapa cabaran sepanjang 60 episod yang disiarkan sebelum ini.

EZANI (E): Pastinya besar dan banyak pendedahan yang saya peroleh dalam bidang kulinari. Ilmu yang diperoleh terus daripada ramai chef pakar ini pastinya memberi kelebihan kepada saya untuk menggali seberapa banyak mungkin kemahiran. Sekurang-kurangnya saya sudah mengisi sebuah portfolio besar untuk mengembangkan kerjaya dalam bidang ini.

WAHIDAN (W): Biarpun kalah, semua yang bertanding dalam rancangan ini membawa pulang banyak ilmu yang berharga. Tempoh enam bulan saya berada di sini memberi peluang yang banyak untuk saya mencedok pelbagai ilmu terutamanya fokus saya dalam menyediakan masakan barat.

Hidangan paling baik yang pernah anda hasilkan ketika di MasterChef Malaysia?
E: Menerusi Cabaran Citarasa Chef Selebriti saya telah menghasilkan hidangan pemanis mulut daripada buah durian. Saya namakannya sebagai Baklava Durian yang dihasilkan menggunakan isi durian yang dibalut dengan pastri filo bersama kus-kus dan dihidangkan dengan kastad. Cabaran itu adalah ketika minggu keempat.

W: Dalam episod ke-45 iaitu melalui Cabaran Saji Misteri saya telah mendapat tempat pertama di kalangan peserta kerana menyediakan sejenis pencuci mulut daripada buah labu. Saya namakan hidangan itu sebagai Manisan Si Labu Labi. Biarpun kali pertama memasak hidangan itu, tetapi ilmu yang saya perolehi melalui kuliah Master saya praktikkan di situ.

OK.. SIAPA YANG MENANG?.. UPDATE YE..

6 comments:

♥ Nana BamBam ♥ said...

Ezani...yay..harap2 dia menang

nur said...

~Nana BamBam~ semoga yg terbaik akan menang!!

Anonymous said...

ntahlah..hoipe ezani but rasanya wahidan pun x kurang:)

nur said...

Eyfa Zalifa ..
kann.. konfius kan..
btw.. good luck all..

fizafantagiro said...

Sy harap Ezani dpt title masterchef Malaysia pertama =)

nur said...

berdebar2 ni fiza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...