Nak Souvenier best?

Berkesan ke tak?

HARAP HARAPNYE BERKESANLAH YE..
JANGAN LEPAS NI LAGI RAMAI YANG MEREMPIT BAGAI..


 Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dengan kerjasama S&V Innovations Sdn Bhd. (SVI) telah membangunkan Simulator Automotif Untuk Analisa Kelakuan dan Kecekapan Pemandu (ASIS) untuk memastikan bakal pemilik lesen kereta dapat merasai pengalaman memandu tanpa perlu berada di atas jalan raya.
Pengarah Urusan SVI, Jini Wat, berkata, inovasi ASIS dapat digunakan untuk memperkenalkan asas-asas memandu kereta kepada mereka yang berhasrat mendapatkan lesen memandu dengan mudah dan selamat.
“Ia merupakan sebuah simulator yang boleh digunakan untuk melatih dan menganalisis kecekapan serta kelakuan pemanduan para pemandu.
“Simulator ini juga dapat digunakan sebagai medium untuk latihan permulaan dan penyesuaian memandu sebelum pelajar merasai pengalaman praktikal memandu di jalan raya,” katanya ketika ditemui Kosmo!.
Selain daripada itu, Jini menambah, inovasi tersebut dapat memainkan peranan sebagai alat bantuan bagi melaksanakan kajian mengenai interaksi dan reaksi pemandu di dalam sesebuah simulator.

9 comments:

~ch@wi~ said...

bagus ni..aku pon xde lesen kereta jgk skg ni...tp bwk dah merata-rata dh...huhuhu


new entry: Serius! Ni Lebih Masyuk Dari Nuffnang, Google Adsense, Innity..

insan_marhaen said...

IM fikir, berlakunya rempit bukan kerana kurangnya latihan semasa belajar memandu tetapi kurangnya sikap positif selepas sudah lama mendapat memandu.

g0m0k9enDek said...

baguslah ada simulator tu! huhu!

HEROICzero said...

peh hebat zaman sekarang siap ada simulator lagi . ha ha

Miecyber said...

Menarik nih...

bukan photographer said...

merempit gune simulator la lepas ni...haha

~Nana 귀여운~ said...

harap-harap berkesan lah ye :)

whitecappuccino said...

langkah yg baik semoga berkesan.

cik sue ;) said...

insyaallah berkesan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...