Nak Souvenier best?

Tak Kahwin lagi?.. So What...

Kahwin Lewat?

Isu yang memang sensitif. Ye, sensitif bagi yang mengalami sendiri.. Maksudnya bagi yang belum kahwin la di usia lewat. Apakah kategori usia lewat itu? Bergantung pada tafsiran individu. Ada yang kata 30 dan tak kurang juga yang bilang Life bermula pada umur 40.

Bagi lelaki mungkin tidak menjadi masalah. Tapi bagi wanita, pasti sedikit sebanyak menjadi bualan orang.. Diri sendiri mungkin sudah pasrah dengan ketentuanNya. Hanya doa yang mampu dipanjatkan agar ketemu jodoh terbaik. 

Namun apa yang kurang disenangi tatkala dihujani das das soalan cepu gangsa- bila mau kawin. Lalu mulalah memikirkan pelbagai jawapan yang boleh menjawab persoalan yang disoal itu...

Jadi, apa pendapat kawan-kawan tentang isu ini? Jika berada pada situasi yang tersebut, bagaimana agaknya pilihan jawapan yang boleh diamalkan.. Sebabnya nak menjawab tu bukannya boleh jawab sembarangan.. Kalau kalangan kawan- kawan- kawan takpela kan.. Tapi biasanya yang menyoal tu bukan kawan-kawan.. 

Jawapan pilihan:
No komen.. (bajet jawapan artis).
Lain-lain?

9 comments:

.: iEyLa :. said...

smlm ade terbace status kt fb..
jawapan tuk soklan ni..

"Allah lebih mengetahui waktu yg sesuai tuk hamba-?Nya"

persoalannya: mampukah kite tuk jawab mcm tu bile org tanye??hehe

alien said...

senyum saje.. sabar

INTAN said...

antara jawapan lain...belum bersedia..jodoh belum sampai...nak fokus kerjaya dulu...

Si Nuansa Eyqin said...

so what? belum sampai seru. heee.

belogkiter said...

Insyallah....doa doakanlah ye

Miss PIJAOSIX said...

fobia sgt dengan soalan tu.......arghhh!!!

aper2 pun jodoh, maut dan rezeki adalah antara RAHSIA terbesar Allah. Kita hanya mampu berdoa dan redha dengan setiap yang telah ditentukan olehNya...InsyaAllah..

KuNanGKuNanG said...

sy slh seorng yg berada dalam situasi ni..lagi stahun dua dah nak masuk ke alam 30-an..kawan2 semua dah kawin. bg sy mungkin belum jumpa jodoh yg sesuai. bukan memilih tp yang datang pd sy semua bg sy mereka tu xleh pakai. kebanyakannye mengharapkan duit atau perbelanjaan dari sy.sy pun xfaham knp ramai lelaki skrg terlalu bergantung pada perempuan&suka ambil kesempatan. mungkin xsemua tp kebanyakan dari golongan adam skrg bersifat sedemikian...

Adzriel @ Liza AB said...

biarlah lambat drp kawin dgn org yg tak tentu hala sifatnya.

~Nana 귀여운~ said...

kawin lambat sebab tiada jodoh lagi kot..


atau memilih ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...