Nak Souvenier best?

Bumi Egypt..

~Bila baca cerita ni teringin lak nak menjejak kaki ke sana..

“Persekitaran beragama masih kuat di Mesir. Di sebalik kisah kezaliman Firaun, ia juga sebenarnya bumi anbiya. Kisah Nabi Musa dan Nabi Yusuf, misalnya, berlaku di Mesir. Negara itu juga melahirkan banyak ulama terkenal sejak lebih 1,400 tahun lalu. Jadi mungkin disebabkan itu suasana Islam agak kuat di sana.

Masjid-masjid di sana selalunya dipenuhi jemaah setiap kali solat fardu, selain kurangnya masalah sosial,” kata Abdul Halim.
Menurutnya lagi, dia ingin setiap anaknya berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat.
“Setiap ibu bapa inginkan yang terbaik untuk anaknya. Doa anak yang soleh tidak akan terputus walaupun tulang-belulang kita sudah lama hancur di dalam kubur,” beritahu Abdul Halim.

8 comments:

shaiful zaidi said...

salam..saya pun teringin nak pi..

:: Mrs.Eady :: said...

teringin nak ke sana..

faraherda.razalan said...

Bkn awak je...sy pun nak ke sane. Heee~

atuk said...

Assalamualaikum Nur

Alhamdulillah
saya dah sampai..

memang seronok melancong di sana

JunAina said...

Persekitaran akan emmpengaruhi cara berfikir dan gaya hidup, apa yang penting didikan.

Nasir Bravo said...

Malaysia akan bertukar menjadi egypt jika tukar pemerintah yg "beragama" rasanya

Kesuma Angsana said...

rasa teringin juga

♥ Nana BamBam ♥ said...

Nana pon ade jugak nak kesana..mmg teringin sangat..nak tengok dengan mata sendiri keindahan bumi egypt tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...