Nak Souvenier best?

Melayang RM500.

Melayang RM500.

- kalau pasang langsir sebab langsir ni kekal (kalau yang sementara adalah dibenarkan).
- kalau degil jugak denda akan dinaikkan sehingga RM1000.


MEMASANG langsir dan pelekat pada tingkap kenderaan adalah satu kesalahan dan amalan ini boleh menyebabkan pemilik kenderaan dipenjara jika mereka ditangkap dan didakwa di mahkamah.
Walaupun langsir digunakan untuk melindungi pemandu dan penumpang daripada silau dan haba matahari, ramai yang tidak sedar bahawa memasangnya adalah satu kesalahan.
Pemasangan langsir hanya dibenarkan pada bas, 'caravan' dan van yang digunakan untuk membawa pelajar sekolah.
Pelekat ini nampak cantik apabila dipasang di cermin kereta tetapi ia sebenarnya melanggar undang-undang.


12 comments:

Anum said...

so kepada semua jgn buat k

atty's said...

yg mana benda yg melanggar undang2 baik kita jgn buat.kang kena saman ,rugi je nak bayar saman

:: Mrs.Eady :: said...

psg langgsir?ohhh..sungguh tak comeyyy..

Miss Volvo said...

sy rajin gak g solaris ;)

faraherda.razalan said...

bhy langsir2 nie...stiker tu pun...mcm ne nak nmpk blkg? adehh!

Aku-Enot said...

Mengganggu pandangan mata kalau pasang langsir ni...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

adoii... leeza kena saman pun tak setle lagi.

fandyzblog said...

Oooo baru tau ingatkan tinted gelap je tak leh.. langsir pun tak boleh..abeh nak bagi semua orang kena panas matahari la..

Farah Zahid said...

oh? yeke kene denda? ingat tak kena.. plan nak pasang langsir mini kat serena, tapi tak jadi la kalo kena denda.. hukk hukkk..

Aimi Syahirah said...

Salam. Wah your blog sgt menarik & ohsem! =) Jom join.. http://www.aimisyahirah.com/2012/09/segmen-cik-misya-nak-follow.html

Kesuma Angsana said...

tq share bagus info ni

nabByla said...

mcm krenah da.. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...