Nak Souvenier best?

Tara Das o Tara Das..

~Kat Bangladesh ni..


TARA DAS memberitahu, dia merupakan generasi kelima dalam keluarganya yang bekerja di rumah pelacuran yang sama di Bangladesh. Namun, apa yang membimbangkan, dia kini terpaksa berhadapan dengan penunjuk perasaan orang Islam yang mahu perniagaan pelacuran ditutup.
Kawasan pelacuran yang terletak di bandar Madaripur itu telah beroperasi kira-kira 150 tahun lalu dan pekerja seks percaya kehadiran kumpulan penunjuk perasaan berkenaan didalangi syarikat pemaju yang ingin mengambil alih tanah di situ.
Pada bulan lalu kira-kira 10,000 orang yang diketuai oleh kumpulan Islam iaitu Islahe Kaom Parishad (Majlis Reformasi Kebangsaan) telah mengadakan protes. Mereka memaksa rumah pelacuran ditutup dan menghalau keluar seramai 500 pelacur.
"Sejak mereka mengadakan tunjuk perasaan secara besar-besaran, saya menjadi bingung dan sukar melelapkan mata. Ke mana harus saya pergi selepas ini?
"Lagipun, hanya rumah kecil dan pekerjaan ini yang saya kenali sejak zaman kanak-kanak. Mohon selamatkan kami daripada kumpulan agama itu," kata Tara.

6 comments:

Aisy Nasiha said...

Macam ni pun ada..masyaAllah, smoga Allah berikan petunjuk n mdh kan hdup dia..

faraherda.razalan said...

Ada ke hak asasi yg nak perjuangkan apa yg dijuangkan Tara Das ni. Tepuk dahi sendiri!

Anum said...

macam2 kan

HeNRieTTa JoSe said...

kesian juga yea...dah jd generasi krja sebegitu...ntah la...xtahu nak ckp apa...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

ouch.. mcm2 lah skrg...
haaaaaa

ArELeEz said...

cer try2 jd maid ke.. cleaner ke.. jual grg pisang ke.. lg worth it kot! haish!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...