Nak Souvenier best?

KOPITIAM.

Apakah maksud sebenar KOPITIAM ni ye?..Kalau dulu dulu ingat kedai tu hanya jual air kopi sahajs. Rupa rupa nya lebih dari itu. Bukan sahaja air KOPI, namun banyaaaak lagi. Apakata astro? Macham Macham Ada!

Pernah ke KOPITIAM? atau taktahu KOPITIAM tu apa( mungkin belum terdedah ye).. Ramai je yang tak pernah ke KOPITIAM ye, dan ramai juga yang SELALU MENGUNJINGI KOPITIAM ni. Apa yang best nya kopitiam ni.. ? Mungkin sebab nama yang dikomersilkan. Kalau dulu susah amat nak jumpa kedai sebegini- walhal kat kampong tu berlambak ada- kedai kopi.. Yang mana pakcik pakcik yang usai menoreh getah biasanya akan beli kopi panas secawan dan lepak sambil bertukar tukar isu negara- berita terkini.

Kini dah makin bak cendawan tumbuh outlet sebegini. Dan ramai yang nak pergi sebab nanti bolehla masuk golongan trendy atau uptodate..
Atau sebab kat kawasan tu hanya kedai tu je yang ada = tiada pilihan lain maka terpaksa pergi juge sebab dah lapau sangat , ta sempat nk masak...

Pastu TETIBA KELUAR ISU KOPITIAM DAN SIJIL HALAL SWASTA..
MACAMANA?

7 comments:

baincardin said...

dah byk giler kopitiam skang ni...

baincardin said...

eh..bain 1st ek? :)

AYuNG said...

kopitiam nih sama jer cam restoran biasa...cuma menu dorg jer yg berbeza ckit + ada kopi putih dorg sendiri....

nk kata mkn sedap sgt tuh xla, tp boleh la....biasa2 jer....

saiazuan said...

best kat white cofee tu je...menu2 dia pun dibarukan.. tp pd asalnye menu2 orng melayu + western je..

nur said...

Bain - ha ah.. Banyaak sangat..
Eh.. First la tu..

nur said...

Ayung- terimakasih info tambahan di sini

nur said...

Saiazuan- takpernah lagi ke sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...