Nak Souvenier best?

Marah La Ni!!!

~Apa yang kawan-kawan buat kalau tengah marah atau geram atau sakit hati?.. Semua tu perkara-perkara yang tidak elok.. Tidak bagus untuk badan.. Ada tak antara kawan - kawan yang tak pernah langsung timbul perasaan marah, geram dan sakit hati?..

Contohnya sedang beratur di kaunter bayaran yang memang ramai menunggu giliran, tiba-tiba ada individu yang mementingkan diri memotong q.. Geram tak?.. Atau tatkala sedang enak memandu dengan laju, tiba-tiba ada kenderaan dihadapan yang bawa kereta sambil makan angin?.. Apa perasaan anda...

Jadi macammana kawan-kawan semua tanganinya?.. Dengan cara menengking untuk melepaskan geram?.. Berdendam dan memburukkan individu terbabit atau bagaimana?..

Itu cara yang negatif dan patut DIELAKKAN..

Yang bagusnya seperti kata:

http://menitinoody.blogspot.com/ Marila sama sama mencontohi perkara yang baik-baik ye kawan-kawan. Buat baik dibalas baik..

Jika sedang berdiri di waktu marah, maka duduklah.
Jika sedang duduk ketika marah, maka baringlah.


19 comments:

Nurul Atiqah said...

sabar2..sabar itu separuh daripda iman..memaafkan lebih baik daripada marah2:)

~ PIJA ~ said...

sabar adalah senjata utama..insyaAllah..!

Nurul Atiqah said...

yah..betol tu pija:)

Mama Zharfan said...

sabar yer :)
marah tu normal, it's just the way we handle it ;)

::FAIZ FARISH:: said...

kdg2 rasa nak ketuk pemandu yg bawak mcm tgh bersiar-siar kat tepi pantai... hngat jalan mak ko ke? geram bebeno

ijam ismail said...

YUP SUKE AYAT pija...
=D

Aku Ibu Muda said...

paling geram kalau orang potong q..huhuu

Nak hadiah wang tunai tak?

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

marah tue susah nak control kan...

Nurul Atiqah said...

sape cakap marah susah nak control???senang aje nk control marah:)

Farhana Sahri said...

bila sy mrh, sy diam

kira kekuri said...

kalau aku,aku diam n menangis! :D hahaa

Adii NakHeran said...

if aku tengah marah an,,
aku amik kamera,, aku shoot jeq benda2,, lagi puas,,, nak lagi puas,, aku shoot orang yang buad aku marah,, hahaha

Yuslia Suhana said...

Kalau tengah beratur, tiba2 ada org potong, sy tak marah pun. Cuma ckp ni je dgn nada yg lembut dan sopan, "Akak, sila beratur. Itik nak masuk reban pun beratur" Kekekekk joking! ;p

Peri PiA said...

lebih baik diam kan :)

kadang2 gagal kawal emosi,huhu

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..sentiasa berwuduk boleh meredakan kemarahan

.::cintabungablogspot::. said...

sabar jelaaaa :\

af3b_p!LaH said...

chill la!

hehe..

af3b_p!LaH said...

chill la!

hehe..

sicKo^ said...

aku ni bukannya orang yg pemarah.. tapi klau oranng potong Q aku, memang aku marah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...