Nak Souvenier best?

Hairan Tengok Surirumah Yang Kata Tak Cukup Masa..

cikgu isza said...

sekadar pandangan..
kadang2 saya hairan tengok surirumah yang kata tak cukup masa katanya nak masak, mengemas dan lain-lain..
bukan nak kondem tapi kenapa yer?

***
Komen Yang menarik dari Cikgu Isza... berkenaan entry ni..Aduan Seorang Ibu..

Sekadar pendapat:

Setiap manusia diberi masa yang sama.. 24 jam. Tak kurang dan tak lebih.. Tak sikit,dan tak banyak. Sebenarnya pandangan individu itu sendiri berbeza atau subjektif untuk setiap perkara. Contohnya kesibukan.. Kecantikan dan kekayaan..

Apa yang penting adalah aspek menguruskan sesuatu dengan lebih teratur sahaja.. Berjadual dan sistematik.. Maka setiap kerja pasti dapat dilaksanakan dengan lebih cepat..

Ingatlah 5 perkara sebelum 5 perkara..

***
Atau kawan kawan ada pendapat yang lain?..

13 comments:

shah-kayrul said...

nie mesti banyak termenung masa wat keja umah..tue yang tak cukup masa...hehehhe

sicKo^ said...

sebenarnya, kita kerja apa pun, termasuk suri rumah, mana pernah cukup masa.. terpulang kat kita cemana nak guna masa tu dgn sebaik2nya

THE LEKAT LEKIT STORY said...

setakat ni blom lg rasa x ckp masa.. kekekeke. maybe berdua lagi then br je rasa jd surirumah sepnuh masa

zacky ~786~ said...

bol3.. skong3..

Dda Ly said...

time management itu penting kan...:)

jemput ke rumah...
http://laydie-dda.blogspot.com

keep in touch ye..

sumimie said...

Kira ok ler kalau ckp tak cukup masa katanya nak masak, mengemas sebab susukan anak. Ah alasan! byk sgt online.

amirah said...

time management la rasanya penting..

Nora Shahaira said...

ayat tak betul..bukn tak cukup masa..tak cukup tgn..tmbah kalau beranak kecil..kita tak tahu kan mcmana life dia..

nurulazham said...

sekadar pandangan juga..sy pun surirumah...CUBA walaupun seminggu, sesiapa pun yang bekerja, jadi surirumah utk SEMINGGU sahaja.......
mesti akan berkata dalam hati..(lebih baik aku kerja).. :)

betul3..bukan xcukup masa...x menang tangan....

Rizziela said...

masa tu memang cukup..tapi penat dalam menguruskan kerja-kerja rumah yg tak pernah habis

BUNGA said...

as salam.
saya setuju dgn nurulazham :)

JunAina said...

salam perkenalan dari aina...

pendapat aina lebih kepada pengurusan masa. masih ada suri rumah yang tip top menguruskan rumah, sempat lagi pula mengambil upah menjahit manik dan anak2 juga terurus sempurna.

kalau asyik mesyuarat tingkap je memanglah tak cukup masa tapi apa pun menjadi suri rumah memang meletihkan coz nampak abuk sikit pun dah mula pegang penyapu walaupun dah berkali2 menyapu, mana tak letih...

ummiarissa said...

bak kata suami saya...asyik bermula ceritaku je...dia nak buat berakhir ceritaku pulak...ha ha ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...