Nak Souvenier best?

Pernah Minum Arak?..

Petikan dari sini:

Di antara alasan orang Islam yang minum arak adalah mereka hanya sekadar merasa atau mengambilnya sedikit sahaja; tidak sampai memabukkan. Ada yang memberi alasan mereka hanya menghidangkan arak, bukan meminumnya. Ada yang memberi alasan mereka sekadar kerja membancuh minuman bercampur arak di kelab, bukan meminumnya. Kita juga berasa sedih melihat orang Islam yang bekerja di kilang-kilang arak.

Tidakkah mereka ini sedar hukum berkenaan arak? Menurut Dr. Wahbah al-Zuhaily pengharaman arak atau seumpamanya bukan sekadar meminumnya atau mengambilnya bahkan termasuk memilikinya atas apa juga alasan, menjual, membeli, menghadiahkan dan sebagainya adalah tertakluk dalam hukum yang sama.

~Pernah tak jumpa/ pengalaman dengan mereka yang meminum benda harem ni? Apa tindakan anda?..


JOM KLIK KLIK SINI:

4 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

dari zaman sekolah lagi sy memang ramai kawan2 yg suka minum minuman ni.. alhamdulillah.. setitik pun sy x pernah terniat nak teguk even pengaruh rakan sekeliling cukup kuat. kalau budak2 remaja ni ntah la dorang rasa mcm stylo sgt la dpt masuk club & minum... tp apa yg penting sy x buat semua tu even bercampur dgn kawan2 yg mcm tu

Zue Cancer said...

housemate sy..tapi mals nak tego sebb dia penah cakap "kalau dia tak kaco hal org org lain pon jgn kacau hal dia"

JunAina said...

budak2 sekarang minum arak katanya ikut trend, stylo...pelik...

jgn tak tau kilang carlsberg tu ada surau tau, walaupun dah terang2 selagi ianya berkaitan arak hukumnya haram dan berdosa...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

punyai rakan2 yg minum gak..
housemate...
but pandai jaga diri sudah la..
tegur lebih mcm xmakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...