Nak Souvenier best?

Nasihat Buat Diri Sendiri Yang Boros?

Money Mistake #1: My Money Is Disappearing

No one starts the month planning to fritter away a small fortune, but that’s what can happen when minor expenses spiral out of control.- Shopping benda benda yang nampak remeh/ murah tapi banyak banyak kali juga jumlahnya kan besar juga..

What does it take to waste $10,000 a year? Just $27.40 a day. “You can undermine some of your most important goals with purchases you’ll never remember,” says Suzanna de Baca, president of Private Capital Solutions Group, a Des Moines, IA, investment advisory firm.- Bak kata orang ' sikit sikit lama lama jadi bukit juga..Kita tak perasan, tapi itu hakikatnya la kan.

The fix: Know thyself financially. First step: Take five minutes and read through your latest bank statement. If the transactions seem unrecognizable and you have no idea why you went to the ATM a dozen times, spend a week tracking your spending (longer, if possible).- Kena sentiasa cek la transaksi kita tu kan..

You can use a notebook, keep receipts in an envelope, try software like Quicken, or check out an online budgeting tool, like these two money sites we tested. Whichever you choose, find a money-tracking method that lets you see your purchasing patterns with fresh eyes.- Setiap kali pegi shopping, buat catatan.. tengok jumlahnya.. wow.. kalau simpan mesti dah jutawan sekarang(tambah erisa je ni..).. Ni pun diri sendiri liat nak konstan..

4 comments:

raider150 said...

bagus tu ingat kan teman nie...terbaik boss

Nina Juliana said...

bagus tu.. akakpun boros gak..

zahidah dihaz said...

saya tiap kali keluarkan duit dari atm catat berapa duit yang keluar...kemudian kalau beli barang pula akan catat setiap harga item yang dibeli...bila shopping kehendak pula nak cari yang branded tapi murah...


New Entry: Keputusan SPM 2010

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kadang2 boros gak...
hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...