Nak Souvenier best?

Macam Ni Ke Kawan?..

Kata kata dipetik dari blog entry khas buat ucapan harijadi seorang kawannya.. BELIAU memang menghargai sesuatu ikatan persahabatan..

Siapa BELIAU?

Kata-kata Abu Hatim :
“Orang yang bijaksana,akan bersahabat dengan orang yang panjang akalnya,kuat agamanya,luas ilmunya,tinggi akhlaknya dan diwaktu mudanya hidup dengan bergaul dengan orang-orang yang soleh. Barangsiapa yang tidak menjaga persahabatannya, dia tidak akan dapat merasai nikmat persahabatan. Barangsiapa yang memutuskan persahabatannya disebabkan ‘takut kena’,maka dia akan hidup tanpa bersaudara.Tidaklah ada kesenangan hati yang yang menyamai kesenangan bersahabat, dan tidaklah ada kedukaan yang melebihi kedukaan keputusan persahabatan itu.”

***
Dah tau siapa?.. Bagitauler...

~Jangan putus persahabatan ye sahabat sahabat sekalian..

8 comments:

Nina Juliana said...

nurhafiz la tu.. ye tak.. ? hik hik hik.. tak tau la dik..

sicKo^ said...

aku pun taktau saper..

Ayuni said...

hm, mendalam....

d_LA said...

nurhafiz kot..hehe..cane ntah muke nur ni..x pnh tgk..hehe..apapun yg pnting jgn putus persahabatan..stuju sgt2..

zahidah dihaz said...
This comment has been removed by the author.
~ PIJA ~ said...

salam nur...

Beliau? Tq2.....!!!

harap kite juga boleh bersahabat sampai bile2...:)

zahidah dihaz said...

walaupun tak pernah jumpa, semoga ikatan persahabat yang terjalin tak akan putus...

New Entry: Keputusan SPM 2010

Gen Fujita said...

Nice. For me, kenalan bloggers, tak putus punya, cuma kekadang sempat tak sempat je nak menjengah. Maklumlah, he he he...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...