Nak Souvenier best?

Kata orang Brunei ‘jelajah tanah Mekah’

Sekali sekala membaca segmen kolumnis.. banyak juga mesej yang boleh dapat.. Serius serius juga.. Ni nak kongsi yang menarik hati je..(sinar harian)

***
Kini kolumnis sedang menjelajah Vietnam. Minggu depan, insya-Allah, saya akan ceritakan pengalaman saya di Vietnam. Melawat hatta di negeri sendiri pun digalakkan kerana lawatan melapangkan fikiran, membuka mata dan menyegarkan minda. Melanconglah semasa sihat walafiat, begitu juga menunaikan fardu haji – kata orang Kelantan ‘naik haji’, orang Brunei ‘jelajah tanah Mekah’. Apa pun istilah diguna jelajahlah dunia sebelum kesempatan mendarat di bulan. Kalau anda sanggup membayar berjuta ringgit anda bisa melancong ke bulan.

Apakah matlamat muda-mudi kita? Apakah sasaran negara dan di mana destinasi kita? Dan apa pula cita-cita anda dan untuk anak-anak anda? Dengarlah apa kata kerajaan, apa pula kata pembangkang. Sebagai manusia diberi akal oleh Allah SWT kita harus membuat tafsiran yang bijak, kita harus mencuba bersikap adil. Nasihat Speaking: use your common sense though common sense is not common – gunalah akal budi walaupun akal budi tidak miliki semua orang

***
Nak duit lebih tak?..
silakan klik..


1 comments:

Rozuan Ismail said...

teringin nak pergi haji..harap2 diberi kemudahan untuk ke sana..masa muda ni lah nak selongkar satu alam semesta..dah tua nanti semua dah tak larat..tak gitu?hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...