Nak Souvenier best?

Ganja Pun Orang Buat Nasi Ye?/ Lunch Nasi Ganja.

Tajuk terbelit belit lidah.. Memang terkejut dan terkujat la bila dapat tahu ni.. Atau ada ke kawan - kawan yang dah tahu.. Maka bolehla dikongsi disini.. Baru je baca kat salah satu blog tentang Nasi Ganja. Wah.. Ganja pun ada nama nasi..

Entry yang berkenaan adalah DISINI.

Yang ni jumpa kat wikipedia..
In Perlis, the rice is coloured yellow with herbs and the dish is referred to as "nasi ganja", though in fact no "ganja" (cannabis) is actually used in its preparation

Rupa-rupanya asal usulnya Nasi Kandar juga sebenarnya. Yang paling terkenal Nasi Ganja ni kat Ipoh lah ye.. Nama diberi sebegitu rupa sebab orang akan sentiasa datang untuk makan kat situ..

~Agaknya kalau makan Nasi Ganja ni.. kena tangkap dengan polis bahagian narkotik tak?..

13 comments:

Adii NakHeran said...

jabatan siasatan narkotik kena siasat nih,, hahaha,, apa pun best kena cuba nasi ganja ni,, ketagih ke x

zahidah dihaz said...

pernah dengar tapi tak pernah makan lagi...


New Entry: Cincin pertunangan patah, cincin perkahwinan hilang: Apakah petandanya?

Hanis Azla said...

tak pernah dengar pulak.. sebab bila makan jd ketagih nak makan lg terus panggil nasi ganja yer..

azzey said...

Suspen2..Ingatkan betul2 le ganja tadi...hu3...

Gimi said...

Maunye lepas ni kuar 'Nasi Gam' , 'Nasi Estacy'

wahida said...

la...nape dinamakan nasi ganja ek? klaka pun ada...

baincardin said...

patulee "sekali makan pasti nak lagi!" ^_^'

noraim said...

loh, igt kan ganja betul². haha. ku tertipu. haha.

JunAina said...

The original nasi ganja, jom ramai2 gi perlis. aina kalau balik kg tak pernah miss, nak2 kalau dapat lauk sotong telur maksudnya sotong yang ada telurlah...tambah telur rebus...yummy...pagi2 lagi dah penuh kedai...

Farhana Sahri said...

cm seram lak nak makan..hehee

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lame xmerase nasi ganja nieh...

niesz said...

hahaha..kira sekali mkn mesti nk lagi la nie ek..

raider150 said...

nak tengok gambar nasi ganja tu dtg ke blog saya...ada dan byk lagi gambar nasi yg lain...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...