Nak Souvenier best?

Breakfast Minum Susu?.. Tak Suka!! / Khasiat Susu.

Siapa tak suka minum susu sila angkat tangan!! Ada juga ya individu yang kurang menggemari susu.. Cuba bagitau kenapa ye kawan kawan.. Tak suka sebab rasabnya yang kurang enak?.. Atau memang tak boeh minum susu sebab allergic?..

Biasanya kalau bab bab alleric ni melibatkan baby-baby la.. Sebab sesetengah baby tak boleh minum susu lembu. Maka terpaksa la bagi susu berasaskan soya la kan.. Tapi apa pun jenis susu, yang paling terbaik untuk bayi adalah susu ibu!!

Kawan-kawan breakfast apa ye pagi ni?.. Ada yang minum susu?..- Susu merupakan sumber kalsium penting untuk tubuh ye.. Dan mengikut kajian :kebanyakan wanita Malaysia hanya mendapat 50 peratus daripada keperluan kalsium harian mereka.

Jisim tulang memuncak pada umur 30 tahun dan mula merosot. Oleh itu, pengambilan kalsium yang mencukupi daripada makanan harian adalah amat penting. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan kehilangan jisim tulang dan jika berterusan boleh menyebabkan osteoporosis terutama di kalangan wanita yang usianya telah meningkat.

~Pesanan untuk kawan-kawan, maksimumkan pengambilan kalsium sebelum umur 30 untuk mendapat jisim tulang maksimum sebelum ianya merosot... Kalau tak boleh minum susu.. Cuba alternatif kalsium yang lain ye kawan-kawan.. Jom Breakfast semua..

6 comments:

ardinihumaira said...

InsyaAllah.. jom beli anlene :D

Adii NakHeran said...

kena cari kalsium cepat2 ni,,
kalau x abis,,

kay_are said...

baru je tadi pas srapan minum susu ngan nasi lemak.. sedap2.. hee

beaty said...

susu memang oke ni nur..but jarang da minum...heheehehe

Peri PiA said...

pia suke susu

tp xsuke susu tepung,hehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mcm xpernah jew amalkan minum susu nieh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...