Nak Souvenier best?

TUKAR JANTINA SEBAB?...


KLORIN di dalam kolam renang akan bertukar menjadi racun jika bercampur dengan air kencing manusia. - Gambar hiasan

BPA

Dakwanya, BPA dan Nonylphenol dikatakan lebih berbahaya terhadap lelaki kerana ia boleh menukar ciri lelaki kepada ciri wanita.

“Struktur molekul BPA dan Nonylphenol hampir menyerupai hormon yang terdapat dalam tubuh manusia.

“Jika manusia minum air menggunakan bekas plastik yang mengandungi BPA dan Nonylphenol, dua bahan ini akan menghapuskan hormon manusia sedia ada,” ujarnya.

Sebagai contoh, Pauzi berkata, jika seorang ibu minum bahan BPA dan Nonylphenol dan kemudian menyusukan anak lelakinya, bahan tersebut akan berpindah ke dalam tubuh anak lelakinya.

Secara tidak langsung, anak lelaki tersebut akan bertukar kepada ciri kewanitaan apabila dewasa kelak.

Menurut Pauzi, kajian di Tasik Apopka, Florida, Amerika Syarikat mendapati seekor buaya jantan yang terdedah kepada kedua-dua bahan itu akibat pembuang plastik di tasik tersebut telah bertukar secara perlahan menjadi buaya betina.

“Kajian pada tahun 1999 di Scandinavia pula menunjukkan ramai belia lelaki yang berumur 18 tahun secara perlahan memiliki sifat kewanitaan.

8 comments:

fasha said...

de sebab jugak nape lelaki menjadi sutun bila dah besar. kan ?

c-tea said...

alamak..macam-macam kan...nak minum lepas ni..kalau ait dari batang paib pvc ala-ala plastik tu boleh ke???em...

DKosongLapan said...

alamak....bahaye ni.....tak mo dah le pegi beghenang kat pool lagi leee

HelMi ZaKi said...

informative. gud2..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

bahaya2...

Mommy Fara said...

ouh, yeke? inikah penyebabnye lelaki bertukar lembut dan perempuan bertukar ganas?

ishh!

Fitri Senin said...

binatang pun sama ke dengan manusia..??

mamaqari said...

klorin + air kencing=racun?
baru tau plk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...