Nak Souvenier best?

Padamkan Sifat NEGATIF.

Walaupun dah lama berlalu, tapi masa terbca kisah ni: http://littlegurlpunyeblog.blogspot.com/2011/03/al-fatihah.html , terpanggil untuk berkongsi sesuatu. Sebelum tu, bagi yang tak sempat nak g baca, secara ringkas mengisahkan satu eksiden yang dialami oleh penulis blog yang tersebut.. (pengalaman dia sebagai saksi(lebih kurangla)..

Yang nak dikongsi adalah pengalaman sendiri tatkala mengalami situasi di mana terdapat pemandu-pemandu yang tidak berhemah di jalanraya . Contohnya yang memandu dengan sambil lewa, sambil bercakap di telefon tanpa headset, sambil menghisap rokok, memotong kenderaan lain dengan cara berbahaya dan lain-lain yang dirasakan mengganggu pengguna jalanraya yang lain.

Apa yang kawan-kawan akan lakukan jika berdepan dengan situasi tersebut?.. Adakah normal jika kita bersikap marah, sakit hati pada mereka yang tak bertanggungjawab ni?.. Ramai yang setuju?.. Pernah tak kawan-kawan alami keadaan yang mana berdepan dengan situasi tersebut, mendoakan yang pemandu itu akan ditimpa kemalangan?.. Lalu, jika sekiranya kemalangan betul-betul berlaku.. didepan mata kawan-kawan hingga melibatkan kehilangan nyawa.. apa pula perasaan kawan-kawan?.. Fikirkan.. dan kongsikan..

5 comments:

DKosongLapan said...

cik nur...
bende2 macam ni...selagi tak terkene kat batang hidong sendighi....takde maunye deme ni heghan....lantok le kate deme....tapi bile udah kene dighi sendighiii...baghu deme ndak sedooo.....

Fitri Senin said...

selalu sgt alaminya...tu sbb skrg jd pemandu tegar..hon xkira..

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

DAH RENEW IC BELOM? CEPAT!!!

PERNAH DAPAT BE TAK? APE JADI PAS KITA DAH DAPAT BE EHH?? SHARE SKET

amirah said...

susahla nak kata..ni sikap memasing la ni..

azzey said...

Pnh gk mengalami...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...