Nak Souvenier best?

Kalau Kena Gangguan Seksual, Berani ke nak Buat Aduan?

Kalau difikirkan perasaan malu.
Tak sanggup nak mengadu..
Maka biarkan peristiwa pahit itu berlalu..
Diam diri sahaja bila diganggu
Kerana kalau kawan kawan atau yang lain tahu
Pasti perasaan menebal dalam diri yakni malu!!!

Jadi.. Bila seringkali diperlaku sebegitu..
Tutup mulut saja la asalkan orang lain tak tahu
Akhirnya diri sendiri teraniaya dan terbelenggu
Dan si pelaku akan terus mengamalkan perilaku..

Kamonla.. Mari sama membantu..
Tolong mereka mereka itu..

Kalau terjadi pada kamu..
Sanggup ke kamu nak mengadu
Pada pihak yang tertentu?

5 comments:

Encik MamaT said...

memang malu kan.. tapi kalau dibiarkan? bukankah lebih teruk.. sekarang kita.. besok2 mungkin orang lain... kalau kat tempat awam jerit je kuat2.. boleh gitu?

Myra Jay said...

Erk!!! memang sukar..
Kalau diri sendiri yang kena taktahulah nak cakap..huhuhuh

Aziela said...

Pernah kena dan mengadu. Ternyata saya rasa amat bangga dengan diri sendiri kerana berani dan pelaku tu kena hentam teruk. Padan muka dia.

belogkiter said...

saya pernah kena oleh seorang doctor yang merawat saya. tapi masa tu saya tak pasti.. adkah itu procedure atau memang dia ambil kesempatan. tapi bila dah tanya pendapat orang lain, semua kata saya kena gangguan sex.. but its too late

JunAina said...

lebih baik mengadu supaya lain kali tak ada lagi yg kena seperi kita. memang terasa malu tetapi berbaloikah kita mendiamkan diri dan dia tersenyum senang...menang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...