Nak Souvenier best?

Dia Jogging. kamu Bila lagi?

Dia? Siapa..?


Secara peribadi, memang lama juga meninggalkan alam jogging di Taman Rekreasi. Salah satu cara menyihatkan badan ni adalah secara berjogging.

Tips untuk berjogging:

  1. Membuat senaman ringan atau memanaskan badan sebelum memulakan larian. ( Penting ni sebab nanti takut otot-otot badan itu terkejut- terutama mereka yang dah lama tak melakukan aktiviti 'larian jarak jauh' ini.
  2. Buat kali pertama jogging, setkan jarak atau pusingan yang ingin dibuat. Jangan terlalu tinggi aim nya.. Pasti tak tercapai nanti. Sebolehnya mungkin satu pusingan dahulu.
  3. Kali yang seterusnya bolehla menaikkan jarak larian itu secara berperingkat-peringkat.
  4. Selepas setiap kali larian, mestilah disudahi dengan proses menyejukkan badan.. (bukan mandi tapi senaman ringan untuk menyejukkan badan!)
Oke kawan-kawan, jom kita berjogging lepas ni.. Takde masa?.. Esok pagi . JOM!!!

7 comments:

atty's said...

kty dah start jogging for 2 weeks..

Dda Ly said...

hihihi jom jogging!!:)

meh ke rumah,
~kerana dia model~
keep in touch ye...:) ♥♥♥

yusri said...

aku lama tak joging..bukan sebab apa..tak ada suar track mahal,,,lepas tu kasut pun dah buruk.... itu alasan aku...

Liza @ Adzriel AB said...

manueng pancit awal... suka aerobik dari jogging tau.

Miecyber said...

Saya aktif dalam acara jalan kaki lenggang kangkungg...


Teksi berkuasa elektrik di Jepun

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hurm..sis leh jln kaki jek..sok la start kot?kena jg stamina nak bersalin nih

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lame dah xberjongging...
adoiii...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...