Nak Souvenier best?

Untungla Jadi Cikgu vs Untungla Jadi Housewife.

Untungla Jadi Cikgu vs Untungla Jadi Housewife.

Sejak dua menjak ni heboh tentang betapa beruntungnya jadi cikgu ye?.. Siapa kata gitu? Ada la kan Nur terbaca beberapa entry yang mengupas tentang tu. Nur malas nak debat debat kat sini. Setiap kerjaya tu semua ada pros dan kontras. Kebaikan jika kita buka minda dan jadikan ia positif dan begitu juga sebaliknya. Lu pikirlah sendiri kan. Cuba fikir betapa Untungnya Jadi Cikgu bila ilmu yang diajar itu akan berganda pahalanya walaupun cikgu tu dah tiada di dunia ini.. 

Apa kes dengan housewife pula?.. Untungla jadi housewife ye? Duk rumah goyang kaki rilek rilek aja?.. Siapa cakap gitu.. Helloooo.. Housewife pun kerjaya juga tau..Lagi hebat lagi penat kerja sebagai housewife. Tapi kemanisannya bila dapat uruskan sendiri rumahtangga dan anak-anak, maka segala kepentan itu tidak terasa. Bila dah setel kerja, bolehla update blog ye?.. Kalau kat tempat kerja waktu rehat je boleh berblogging.. Nanti kalau tak dilabel curi tulang pulak ye..

15 comments:

whitecappuccino said...

betul tu.stiap kerja ada kelebihan dn kekurangnnya.jd jgn kita memperlekehkn kerja org...

Anum said...

betul2

eza miza said...

yup sokong...apa pon kena tgok dari segi pro dan kon.. jadi housewife tak payah nak pikiaq nak kena mngadap tok ketua.. tak berserabut dgn dateline.. hehehe...

notakaki:eza sgt kagum dgn housewife.. kerja depa dari pagi sampai ke malam tak abes2.. pastu sambung lagi.. emm.. kalo org bekerja, at least boleh skip gak.. hikhik

:: Mrs.Eady :: said...

jagi housewife lagi penattttttt dari kerja kat office tau..

Kakzakie said...

Setiap kita adalah guru dan ada tanggungjawab utk mengajar. Bayangkan kalau tak ada cikgu/guru apa akan jadi...

shaiful zaidi said...

ye ke??

nur anis said...

betul kan...semua benda pun ada susah senang...

ieja amieja said...

akk pun h/wife sepenuh masa..jg pernah bekerjaya suatu masa dulu..dah merasa kedua2nya..betul kata nur..kena amik yg positif sebab kedunya ada pro & kontra

cik chinta said...

syukur dgn kje masing2 (:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

syukur kerja ade skang...

shizansyafik said...

kan... masing2 ada peranan masing2.. so takyah nk jles2.. hehe..

HeNRieTTa JoSe said...

Masing masing ada peranan masing masing...setiap istri mesti juga merupakan housewife, walau bekerja, walau ada maid.....cikgu pown untung,full time house wife pown untung juga....

Mak Lagenda said...

Jd housewfe lg penat kot..kija x pernah abis!!

Setap kija ada timingnya nk kena buat. Ada org ke,xde org ke,kija tetap kena settlekan

Masak,membasuh,mengemas..huiii..pitam!

Leeza dayasari [santai leeza] said...

setiap profesion ada lah isu nya...
hmmmm.....

shinji izac said...

semua kerja yang halal itu adalah bagus..!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...