Nak Souvenier best?

Tip Darah Kena Pada Pakaian

~Macamana nak tanggalkan darah pada pakaian?. Cuba tanya jururawat yang selalu bergelumang dengan darah.. Atau para penyembelih binatang ternakan..
dapat petua kat bawah ni bila di gugel..
Selain tu biasanya sapu sabun mandi pada kesan kotoran, biarkan seketika ie 15 minit kendian sentalkan.. anda, bagaimana?

CARA 1
1) Rendamkan pakaian ke dalam air suam yang dicampur dengan sedikit garam.
2) Biarkan selama sepuluh minit sebelum dicuci.

CARA 2
1) Sentalkan pakaian yang terkena darah dengan sabun mandi.
source:jay

12 comments:

CT said...

Betullah tu...itulah yg kita buat utk xtbt 'bulanan'...hehehe

baincardin said...

thank you for sharing! ^_^

mamaqari said...

biasa buat pki sabun mandi jer..
garam tu x penah try lg tp penah dgr petua tuh...

Rizziela said...

tq's for sharing info

fayafaya bintun kamil said...

arigato.. nice sharing..:)

ardinihumaira said...

terutamanya untuk pempuan.. hehe :D tiap2 bulan kena sental

Rozuan Ismail said...

out of topic,mcm mana x nk bg seluar jeans lusuh warna ye??

cemomoi said...

klorox tak mboh ke?

Cik SHiNJU said...

Rendam ngn air suam + garam tu baru tau..huhuh..tengs..:)
Selama ni kalau kena kotoran ape2 saya sental ngn sabun mandi sebelum basahkan dgn air..mmg berkesan!

Yan said...

Good tip.

Peri PiA said...

bgs sgt tips ni,10q

NuSaNa NoSa 91 said...

yeehhaaa~ thanx sudi share~ ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...