Nak Souvenier best?

ASB? Banyak nya Dapat..

KUALA LUMPUR : Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB), anak syarikat milik penuh Permodalan Nasional Berhad (PNB) hari ini mengumumkan agihan pendapatan sebanyak 7.50 sen seunit dan bonus 1.25 sen seunit bagi Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2010.

Agihan pendapatan ini meningkat sebanyak 0.20 sen seunit berbanding yang dibayar tahun lalu (2009: 7.30 sen seunit)

Peruntukan bagi pengagihan pendapatan itu membabitkan pembayaran sebanyak RM5.93 bilion, iaitu peningkatan sebanyak 22% berbanding dengan RM4.86 bilion yang dibayar pada tahun 2009.

Peruntukan bagi pembayaran bonus pula membabitkan jumlah sebanyak RM603.34 juta oleh PNB.

Pengerusi PNB, Tun Ahmad Sarji berkata, pembayaran itu akan memberi manfaat kepada 7.04 juta pemegang unit yang kini melanggan lebih daripada 82.72 bilion unit ASB.

~Macamana ye nak kira.. Kalau ada RM50.00(bila la nuffnang nak bagi ni).. so kalau agihan pendapatan 7.50 dengan bonus 1.25 tu akan jadi berapa?.. Siapa pandai kira?..

8 comments:

Rozuan Ismail said...

skali dengan bonus jadi RM58.30..huhu

Sepatu Hijau said...

salam


hem....pernah kira tapi asyik fail je...:)

cik miera said...

wow..bnyk tu dapat bonus..hik2..kaya2

ardinihumaira said...

uiskkk bestnye... dni tak ado ASB tapinya huu...

eelobor said...

dividen ASB sekarang dah tak sama macam mula2 dulu, jauh sangat bezanya

honeyvsbee said...

best2 berapa lak dapat taun nih ?

diana said...

tahun ni dapat berapa ye..??

Peri PiA said...

menabung lah kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...