Nak Souvenier best?

Dah Ringan - Ringan.. Jom Berat - Berat Pulak!

~Apa kata Anda ye kawan-kawan?

Undang-undang yang memberikan hak kepada seseorang yang mencipta produk atau teknologi baru untuk menentukan cara produk tersebut dijual dinamakan hak harta intelektual. Antara kenyataan-kenyataan berikut, yang manakah lebih mirip kepada pendirian anda. Adakah anda sangat bersetuju dengan kenyataan tersebut atau hanya agak bersetuju?

Kenyataan A: Hak harta intelektual menggalakkan kreativiti dengan memberi ganjaran kepada pencipta.

Kenyataan B: Hak harta intelektual mengekang kreativiti dengan membolot faedah reka cipta baru dalam kalangan segelintir pihak sahaja







5 comments:

Nora Shahaira said...

tak leh baca fully entri nur..nape ek..?


akak klik HB dulu lah..

Gen Fujita said...

Err sebenarnya tak tau nak pilih mana satu, sebab rasanya kalau terlalu melampau antara kedua-dua pilihan pun macam tak berapa sesuai pulak, seelok-eloknya biar moderate. Takpelah, aku ambik pilihan 3. :D
Eh jap, mana butang "send" ni?

Nurul Afifah Addnan said...

akk...entry tu tersorok nlkg iklan nuffnang..

KERTAS A4 BLOG said...

Agak bersetuju dengan Kenyataan B

Kerana aku berkerja dalam bidang ini.. Bukan membolot, tapi itu adalah hak kepada pencipta tersebut yang berusah payah memerah otak duk pikiaq canner nak buat.. Paihtu senang senang je dorang nak cedok.. Tu pasai ada IP.. Tetapi lepas at least 3 tahon baru la dorang nak amik and upgrade pon takpe.. At least kampeni yang mula mula buat dapat pulangan terlebih dahulu.. Tak baik potong jalan orang wooo...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

iklan tindih entri nieh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...