Nak Souvenier best?

Toreh Jangan Tak Toreh.. Torress?

~Kalau camni la kan.. Jom kita menoreh getah..

KUALA TERENGGANU - Dengan hanya bekerja tiga hari seminggu, seorang penoreh getah di negara ini mampu meraih pendapatan di antara RM3,000 hingga RM8,000 sebulan.

Malah, kebanyakan penoreh getah yang ditemui mengakui pendapatan mereka sejak kebelakangan ini jauh lebih besar berbanding gaji sesetengah kakitangan kerajaan.

Seorang penoreh, Wan Alias Wan Muda, 37, dari Felda Belara dekat sini berkata, cuaca yang baik sejak sebulan lalu memberi peluang kepada penoreh getah sepertinya untuk meraih pendapatan tiga kali ganda lebih banyak berbanding sebelum ini.

Menurutnya, dengan harga getah di pasaran mencecah sehingga RM8 sekilogram, dia mampu meraih pendapatan bersih kira-kira RM3,500 sebulan.

NAK DAPAT FREE GIFT?



"Kalau orang nak tanya berapa pendapatan saya sebulan, saya hanya boleh jawab pendapatan saya lebih besar daripada guru," katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

7 comments:

Mama Zharfan said...

tp sbb harga getah fluctuate kan--kalau all the time income penoreh tu tinggi, memang beshhh lah :)

CNEN AFI (dream chaser) said...

wahh, kalau mcm nih sume nak jadik penorehh..

bun said...

tapi kecian jugak kat dowang

ader yang kene curi sebab harge dah naek

bukan ol time pun kan??

Sitisifir10 said...

adus..padanlah incik somiku tetiba nak menoreh!

af3b_p!LaH said...

wow!

ArELeEz said...

aah. rasa cam nak wat part time menoreh getah la plak! untung manyak woo..! haish!

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kayo2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...