Nak Souvenier best?

Boleh Ke Kutip Duit Yang Jatuh Tu?

Rata rata entry pagi tadi tentang orang ramai berebut mengutip duit yang jatuh akibat petibesi yang membawa syiling tu terjatuh semasa berlakunya kemalangan. Banyak tu nilainya sehingga berpuluh ribu..
Kali ni bukan nak cerita tentang berita tu.. Cuma terfikir, boleh ke duit tu kita ambil ye? Ibarat duit turun dari langit la ye.. Bukan dalam filem je, tapi betul betul berlaku di alam realiti... cuma memang tertanya tanya le.. Pemilik duit tu tak marah ke?.. Dan orang yang kutip tu tak rasa bersalah ke?
Yela.. Tak ke rasa bersalah mengambil hak orang.. Itu duit syiling.. kalau duit kertas tu.. gamaknya lagi ramaila kot.. Yela.. Sape yang taknak cepat kaya.. Jalan pintas untuk kemewahan.. Tapi, setakat kutip duit bukan hak kita tu, takkan kaya pun.. Kecuali usaha sendiri..

13 comments:

NOOR FATIN said...

saya pn tertanya2 gak tadi. sbb bukan duit kita sendiri.. huhu

Ajie Mohd Tahir said...

aah.betul2.mngambil ksmpatan sungguh

DeQdEq said...

mmg sedih tgk sikap org kita...buat apa la nak diambil hak org...berkat ke hasil ambil hak org lain...

Eyra. said...

ouh memang tak elok. tak baik. nanti Tuhan marah amik hak orang lain tanpa izin ^^

Abhamz said...

salam, hak orang tetap hak orang, kalau nak minta kat tuan dia dulu...

tq krn sudi singgah n komen kat Mazha 2010...

ArELeEz said...

tepuk dada, tanya la iman.. wallahualam..

Anisa Hang Tuah said...

usaha sendiri
penuh ikhlas & halal lagi berkat..

Rozali said...

Assalamualaikum Nur

itu bukan hak mereka
mengapa perlu ambil

Wassalam

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

usaha sendiri lebih puas...

dayah SnoW Heuka said...

huhu mcm2 jek kan??? haihhh

New Entry "ada duit tak??"

Amira Anorah said...

buat dosa kering..
pastu bg mkn anak bini..
mashaAllah..

Faztee Danisha said...

sian kt pmndu tu..dh eksiden duit kne mik lk..bila d fikirkn org2 yg kutip duit tu..cam xpatut la..sikap..kot nk tolong ke xpe gk

Anonymous said...

pozyczki chwilowki online
tutaj możesz zobaczyć naszą stronę internetową
pożyczki bez bik
kredyty bez zaświadczeń forum
pożyczki bez bik na oswiadczenie
pożyczki bez bik
pożyczki współpraca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...