Nak Souvenier best?

Cari Pembantu Rumah?

~Kawan kawan ada pembantu rumah?.. oke ke? Atau bermasalah?.. sumber: Kosmo online.

KUALA LUMPUR - Berpuluh ribu rakyat Malaysia kini berhadapan dengan kesulitan ekoran masalah kekurangan pembantu rumah warga asing bergaji murah yang melanda negara ini.

Sumber industri menganggarkan isu itu sudah membelenggu sekurang-kurangnya 35,000 keluarga yang masih berada dalam senarai menunggu untuk mendapatkan pembantu rumah.

Masalah tersebut berlarutan gara-gara rundingan penetapan gaji minimum pembantu rumah yang diminta oleh Indonesia sebanyak RM800 sebulan masih tertangguh.

"Saya mengalami kesusahan tanpa pembantu rumah," demikian pengakuan ibu kepada tiga orang anak yang hanya mahu dikenali sebagai Maz.

Dia sedang berfikir untuk berhenti kerja sebagai pegawai jualan demi menjaga anak-anaknya yang berusia di antara satu hingga lima tahun.

Sejak menjadi ibu yang bekerja, Maz pernah mempunyai dua pembantu rumah yang tinggal bersama keluarga sehingga kontrak mereka selama dua tahun berakhir.

7 comments:

shah-kayrul said...

giler mahal gaji pembantu umah skrg..baik suruh isteri jaga anak sendiri...lg senang

Bibu said...

dlm contract je buh 600 tapi ikut budibicara majikan dan pembantu nak bg brape hehe..kalo dulu 800 tu std pembantu yg buleh speaking hermmm

amirah said...

mahal..kalo camtu baik berenti keje je..huhu

Aku Ibu Muda said...

huhu...mahalnya! hurm...mahal, kalau terjamin selamat & pandai buat keje ikut spec kita...xpe lah kan..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

giler besar gaji...

ardinihumaira said...

penah sau ketika dulu masa risau tak dapat keje dni pk nak jadi pembantu rumah je ;)

lintah royal park said...

sesiapa yang berminat mendapatkan perkhidmatan pembantu rumah boleh call
011-11130367
pembantu dah ready

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...