Nak Souvenier best?

Khurafat Catat Jutaan Ringgit.

~Bila tengok berita semalam, dah kutip jutaan ringgit rupanya.. Hebat sangatkah cerita ini?.. Cerita Khurafat: Perjanjian Syaitan. Shamsul Yusof ni dah nak menandingi ayahnya ye, Datuk Yusof Haslam.

Belum lagi menonton cerita ni.. Apa kesudahan?.. Sinopsis dah baca.. Nak tunggu keluar kat Astro la.. Yang Astro terbaru tu.. Apa namanya? PVR?.. Bolehle menonton cerita Khurafat: Perjanjian Syaitan ni ye..

Kawan kawan dah tonton?.. Ambil mesejnya sahaja ye.. jangan diamalkan yang tak elok tu..

Khurafat (Arab: خرافة‎) ialah kepercayaan karut atau tahyul yang diada-adakan berpandukan kepada perbuatan-perbuatan dan kejadian-kejadian alam yang berlaku.

Contoh amalan khurafat di kalangan masyarakat Melayu:

  1. Bertawasul kepada si mati dengan harapan niat dan hajat akan dikabulkan melalui si mati terutamanya jika si mati tadi dari kalangan orang-orang soleh.
  2. Melalui di bawah si mati iaitu si mayat akan diangkat dan semua ahli waris akan lalu di bawah bertujuan supaya ahli waris tidak lagi akan mengingati si mati.

12 comments:

bunga said...

xtgk lagi citer ni..

atty's said...

kty dah tgk.ade buat review pasal citer..

sebagai peminat cerita seram..bg kty biasa je lah ..cuma promosi hebat jadiknya ramai yang menonton ..Apapun tahniah utk Shamsul

yatie's EPISODE said...

blum tgk cite ni lagi. takpe2, akn ku tengok! hekhek

DKosongLapan said...

belom algi la cik nur....ajak wife....wife takot pulakkk

beaty said...

Smlam Tv3 pun kuar brita yang khurafat ni mang best

beaty said...

Smlam Tv3 pun kuar brita yang khurafat ni mang best

zie said...

x mau tgk cite2 cm nie..
cik cujie x suke! hehe
:p

Mat Ganu said...

best sangat kew ek...

Roket Kertaz said...

x tgk lg .. so, xtaw ... nanti tgk kat astro first sj laa.. hehe

Mama Zharfan said...

byk review yg bagus2 ttg citer nk kan :)

nur : naper eh byk pop up kat blog u ni, bila me tekan butang komen, teus kurang pop up iklan ntah apa2 ..ke me sorang jer kena...td me komen kat blog dini, tak de plak pop up ads ni..

Mama Zharfan said...

me dh click ur HB utk ari ni ;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xberpeluang tgk lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...