Nak Souvenier best?

Jawapan Maksud Rogol diberi oleh Ibu

Memang kisah perbualan tadi tu adalah situasi sebenar di alami penulis... Masa tengah syok syok makan terkeluarn pula soalan tu,, Memang terkejutla kan,,
Penulis ni pun pasang teliga juga la kan.. Nakla juga tahu apa pandangan si Ibu.. Bolehla dijadikan panduan di hari muka.. Dengan penuh berhati hati ibunya menjawab soalan sang anak" Rogol tu apa, bu?'
Alkisah ibunya bagitau" Rogol tu perbuatan orang jahat,, tak baik,,,,"
Bagaikan setuju dengan penerangan ibunya.. si anak terus menyambung bacaannya semula.. Nasib baik tak berlarutan,, Kalau tak.. Ntah apa apa lagi yang ditanyanya,,,





6 comments:

Mat Ganu said...

okeilah tue, jgn menipu pulak coz bila kita tipu mereka (kanak2), dia akan tipu kita balik satu hari nanti...

KizZ said...

Oh yeke mat ganu?Wuh nice info neyh...Tapi kiz rasa pun ok jugak kalu gtau kat anak2 ape mksd sbnrnya..cuma xprlu detail sgt lah ek..

Jom sini,
Back To School

Nancy Poh said...

ok jga tu dia jwb...klau detail sngat nnt tak paham kan..heee..besa lah kalau budak2, banyak sangat tanya sampai kita yg dewasa pun kehabisan idea nak gtau mcm mna..nak cari ayat tu yg susah..hehe..anyway, didiklah anak2 sebaiknya.

cik miera said...

ha...stuju jugak jawapan mcm ni..senang n simple punye jwapan..hihi

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kalau berlarutan amat susah...

amirah said...

bagus jawapan ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...