Nak Souvenier best?

"Rogol Tu Apa, Bu?"

Semalam, masa blogwalking ke blog kak nor, dia cerita topik tentang gay.. Kefahaman budak budak.. Maka teringatle penulis akan sebuah kisah teladan..

Pada suatu petang yang damai di kala melepakkan diri di rumah seorang saudara mara.. Syok syok menjamu teh tarik panas kaww punye ( sedara tu dia buat .. dia taruk teh boh yang bentuk bulat tu dua keping- tu pasal jadi pekat- bukan gune teh timbang ye..)

Dan si anak sedara itu sedang jua menjamu selera sambil membaca akhbar. Masa tu budak ni baru pandai membaca la.. Sedang asek membaca.. tiba tiba " Ibu, Rogol tu apa?".. Geddebab.. Nasib baik tak tersedak biskut.. mau tercekik masa tu.. kontrol saja..

Penuh sabar menanti jawapan dari sang ibu.. Agak agaknya la.. nak jawab apa ye?.. Katakan terkena pada batang hidung sendiri.. Apa reaksi.. Tapi masa cerita tu berlaku.. Belum ada PEERS lagi la..

12 comments:

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

teringat,, dulu sy pernah tanye kat mak macam tu jugakk haha

baincardin said...

erkkk....^_^'

cik miera said...

haha..jawab la camni

Rogol tu, orang yang kene paksa buat hubungan yang dia taknak..

kui3,,agak2 anak tu paham ke x ye?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

erkkk tak tau nak jwb apa.

Rozali said...

Assalamualaikum Nur

caka ajer
ini cerita orang tua2
budak2 tak faham lagi...
he he

Wassalam

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

terangkan agar die paham....
n benda tue xelok...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Kalau ckp rogol tu org jahat.. dia tanya lak kan jahat yg camna.. kekekeke

Enh Ear said...

aduh.. macam mana ye... kena gtw leklok.. takut dia pk lain.. budak2 katakan...

ieqa said...

budak budak sekarang pn perlu diberi pendedahan awal tentang tu, so that they can be more careful kan? :)

the triplets said...

kalau macam ni kena bagi perbandingan kat budak ni, katakan pada diorang rogol tu cam orang korek hidung kita...(kena paksalah tu)...cakap yang betul2 pun budak bukan pahamnya...

She's retarded said...

bukak kamus cari meaning dye

amirah said...

payah kan nak explain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...