Nak Souvenier best?

Kurang Gula Dalam Darah?

Namanya hipoglisemia. TQ google..
Semenjak dua menjak ni harga barang dijangka akan naik kan.. Dimulakan dengan minyak ron97.. lepas tu pulak harga gula.. dah naik dah.. lepas ni dijangka minyak ron95 pula ye kawan-kawan.

Baru-baru ini ada berborak dengan seorang yang baikhati ni.. Beliau berlatarbelakangkan bukan dari golongan yang senang lenang.. sederhana?.. Mungkin pada pendapat peribadi dari golongan yang kurang berkemampuan. Namun, ketulusan hatinya amat menyentuh perasaan. Sanggup menolong mereka yang rasanya jauh lebih mampu daripada beliau. Sangat mulia hatinya. Diharapkan orang yang dibantu itu tidak melupakan beliau.

Manusia punye perangai ni kan adalah pelik sedikit.. Kala susah mula mencari sahabat sejati.Bila dah senang sikit.. mula lupa diri.. Harapan agar kita semua tak terleka dengan muslihat duniawi..

Sebab harga gula dah naik, jom kurangkan GULA.. Tapi jangan sampai terlalu rendah. Boleh Pengsannn!!!


Apakah gejala-gejala hipoglisemia?
Biasanya gejala-gejala hipoglisemia ialah:
  • Berpeluh terlalu banyak
  • Rasa Iapar
  • Letih
  • Rasa mengantuk
  • Gelisah dan tidak tenteram
  • Denyutan Jantung yang cepat, gementar, penglihatan kabur
  • Koma

Jom breakfast dulu sebelum pengsan..

9 comments:

Kakzakie said...

Tak makan gula pun tak pe Nur. Sebab karbohidrat yg dimakan pun membekal glukos pada kita. Kalau dah siang-malam dok makan nasi konfirm tak kurang gula punyalah. Hehehe....

Mommy Fara said...

ms peknen dulu pnh kene sbb ade diabetes ms mengandung....skg nie kene aware sbb usia semakin meningkat...

~@mOi ~~ said...

kta de kencing maniss... dah terlebeyy gula... hehe..

Sofya said...

baru check semalam..
gula rendah la plak..
patutlah asyik pening2 ja..
misi suggest spare gula2..he3

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

memang sgt jaga kandungan gula nieh...

Ekin Bahrain said...

Saya dah 2 kali kena hypo. Yang paling takut bila kena adalah tangan kebas/cramp memang jari jemari tak boleh gerak. Experience is the best lesson. Sejak dari hari tu, saya wajib ambil sarapan pagi.

sofiyazman said...

Mkn byk2....doktor pesan dekat sy minum air 100 plus...tp jgn lpe buang gas dlu.....alahai 1st time kne hypo.....msk emergency smp....alhamdulillah sekarang dah semakin ok....

sofiyazman said...

Mkn byk2....doktor pesan dekat sy minum air 100 plus...tp jgn lpe buang gas dlu.....alahai 1st time kne hypo.....msk emergency smp....alhamdulillah sekarang dah semakin ok....

sofiyazman said...

Mkn byk2....doktor pesan dekat sy minum air 100 plus...tp jgn lpe buang gas dlu.....alahai 1st time kne hypo.....msk emergency smp....alhamdulillah sekarang dah semakin ok....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...