Nak Souvenier best?

Suasana Kampung. The Village.

Pernah tinggal kat kampung ke? Dan sekarang sudah berpindah ke bandar? Atau masih lagi dikampung. 

Tiba-tiba teringat kampung halaman saat melewati kawasan bercirikan kampung. Kalau tak dapat pulang ke kampung sendiri, dapat menikmati suasana kampung pinjaman pun dah seronok kan.

Kadang-kadang kalau baca novel tu, memang akan ada gambaran suasana kampung. Dengan baca novel je pun pasti dapat membayangkan keindahan di desa. Alangkah nyamannya jika dapat berehat di suatu kawasan kampung tanpa gangguan. Dan kekal begitu , tak perlu fikir masalah dunia.. (macam PM pula ye..)

7 comments:

D_08 said...

Syiok dok kampong ....tenang je....takde nak rushing ape2 pun....awok untong sebab kampong Mem awok..masih macam kampong.....kampong awok udah tak macam kampong.....maklomle dekat dengan bando...

CT NoArIzAh ArIs said...

Sy org kg skrg dh duk bandar tapi selalu sgt lik kg pasal suasana kehijauan alam semulajadi yg mengamit pulang kesana setiap minggu..... luas pemandangan dan luas akal fikiran bila berada di sana.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nak cari kampung betol2...

baincardin said...

memang mcm pm. hehehe ^_^'

ZWAN SABRI said...

yeah. klaw stay kat kampung tu rasa aman jer.. tp zwan lebih suka stay kat bandar.. hehe


MySuaraBlog: Saya Suka K-Pop Malaysia

Akid azami said...

duk kampung best! Tapi bagi yang sejak azali duk kampung mcm sye, boring pulak :D

Rozuan Ismail said...

duduk kampung sangat best =).memang dari kecik duk kat kampung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...