Nak Souvenier best?

Bila ada Tak Dihargai....

Bila dah tak ada barulah nak rindu bagai. Baru nak menyesal. Kalau didepan mata tak pula nak dihargai .

Ini bukan tertakluk pada barang- barang aja. Termasuk juga la dengan orang- orang yang berada disekeliling kita. Contohnya kawan kita, Saat dia baik dengan kita, sanggup tolong kala kita susah sehingga kita senang. Lalu bila kita dah senang, terlupa pula akan kawan yang tersebut. Kalau macam tu kita boleh diibaratkan bagai kacang lupakan kulit.

Lalu, saat kita kembali susah , kawan waktu gembira lesap ke mana. Masa tu baru nak terngadah. Menyesal sebab kawan yang pertama tadi tidak dipedulikan. Itulah gambaran yang cuba nak dikongsi di sini. 

Harapan agar kawan-kawan dapat iktibar..

7 comments:

ZWAN SABRI said...

Biasalah tu.. kita ni kalau menda tu ada depan mata, bwat x peduli jer.. tapi bila bila dah xde, barula nak menyesal.. HUHU

MySuaraBlog: Pilihan Lelaki : Wanita Bekerjaya atau Suri Rumah?

Encik MamaT said...

seolah2 mcm perkara biasa plak kan.. hmm.. kadang kita pun mcm tu jugak... hmmm.. alahai... jom kita hargai merea di sisi kita :)

cucu umie said...

benda itu memang sering terjadi cuma kita shje yang tidak mahu kenang budi orng yg pernah tolong kita.. btw, lebih baik kita cari kaan yg sentiase dgn kite tak kire susah mahupon sng..kan best mcm tu

Kakzakie said...

Menghargai yg dah tak ada dah tak guna. Menyesal nak buat apa?...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sgt benar kate2 itu...

baincardin said...

itulah jadinya kalau niat nak berkawan tidak kerana Allah. kalau kita berkawan kerana Allah, insyaallah dapat keberkatan di dunia dan di akhirat. :)

Lizan said...

sebenarnya memang ramai manusia jenis kacang lupakn kulit ni.. time susah pandai cari kita, bila senang..... ghaib.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...