Nak Souvenier best?

Tak Minat? Harus Baca!!!!

Mengunjungi beliau seakan mendapat 'sesuatu' disitu.. Kagum dengan beliau.. Peluang beliau merata di bumi 'pinjaman' ini sangat beruntung.. Sungguh bahagia bersama sama mem menerokai pelusuk kepunyaanNya...

Bila melawat beliau dikala waktu begini.. Bertambah lagi 'rasa' itu.. rasa yang tak boleh digambarkan dengan perkataan..

Meminjam kata kata beliau.. Setiap perkara dua dalam satu..Berikut petikannya:..jom ke SINI

Sesiapa tidak dapat merasai sebarang minat terhadap sesuatu pemandangan atau keadaan sehingga terbuka minda dan merasai kehebatan ciptaan Allah, itulah tanda hatinya sudah mati dan minda menjadi tertutup.

Melancong bukan sekadar ingin berhibur. Sesiapa melancong hanya semata-mata mencari keriangan, tidak akan mendapat manfaat di sebalik suruhan agama. Bahkan, keriangan yang diiringi dengan perbuatan maksiat menjadikan aktiviti melancong sedemikian haram dan amat dimurkai Allah.



8 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Nur

mula2, bertanya, mengapa tak isi nama, tulis beliau / SINI ajer,
kemudian terus baca
eh eh macam kenal ajer ayat ni
Masyaallah
terima kasih banyak2
sekadar melebarkan peringatan yg cuma ada sedikit ini

Wassalam

nub said...

nicee!!

Nora Shahaira said...

nur, sbg cth akak nak bahagian follower akak tu sebagai foto dalam entri lah kira nya..mcmana ek..penat akak godek..hehe..akak tak belaja IT ni..terjah minta org ajar jek kejenye..maaf ek ngaco..

idayu azmi said...

superb!

EB said...

Assalamualaikum..
Insaf!

Skrg da x p melancong lg..
Mendapatkan pahala dengan cara mudah iaitu dengan melihat lautan.. Melihat dan menatap wjah kedua org tua.. juga mendapat pahala..

SETUJU dengan Nur...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

interesting....

Amira Anorah said...

menarik..:)

Mat Ganu said...

betul tue nur...ikhlas kan diri kerana ALLAH...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...