Nak Souvenier best?

Lirik lagu Tolong Ingatkan Aku: Ana Raffali/ Kisah disebaliknya…

Mula mula nengok Ana Raffali kat MHI.. Pastu dan dan kat HotFM ada dia juga.. Wah Ana Raffali ni bak goreng pisang panas la kan.. Pastu since Ana Raffali ni gondol ke33 trofi untuk dirinya saja sebab ciptaan penuh miliknya (macam M Nasir pula).. Si FBI ni tanyakan apa maksud lagu Tolong Ingatkan Aku tu..

Jawabnya lagu tu sebuah puisi yang diciptanya untuk mengingatkan dia kala dilanda masalah/ kecewa/ sedih/sakit hati.. lalu untuk merwatnya, dia kena ingatkan kembali detik detik manis supaya dapat melupakan masalah.

Bolehla juga diamalkan kat situ ye.. setiap kali kita sedih.. cuba ingatkan saat kita gembira.. Kalau kecewa.. ingatkan saat suka.. Semoga hati tu takdela sakit sangat kan..

Jom tengok bait liriknya.. ambil kat liriklagu.com

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi
Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Tolong ingatkan aku
Kisah kita

10 comments:

dwaty said...

OOOOO... JRG DENGAR LAGU NI...

zacky ~786~ said...

wahh.. btol2.. pnuh mkna kn lgu nie./ :D

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

xmo sedih2 yeee...

forever love said...

suka part nie

"Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu"

MiYOKO TACHIBANA said...

tak paham sgt lirik lg niii

azzey said...

nur: mmg untung dia....sapu bersih hadiah juara AJL 25 mlm tadi..:)

ShazlinaSaad said...

lagu yg penuh makna...

kakchik@ella said...

serius sedap lirik lagu dia.

Tolong ingatkan aku kalau aku tersasar jauh dari niat asalku berblogging :- SUKA-SUKA.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

juri lebih paham...

BlueberrY CheesE said...

betul. lirik dia sangat mendalam maksudnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...