Nak Souvenier best?

Habis tu kenapa tidak bekerja?


Saya tak dinafikan wanita yang bekerjaya amat penting dalam negara kita.semua ibu hebat bergelar doktor, guru, pensyarah, penceramah agama,akauntan, jurutera, peguam, ahli Parlimen dan lain-lain.Mereka ini lah antara penggerak ekonomi negara.Betul lah, kata pepatah tangan yang menghayun buaian boleh mengoncangkan dunia!

Habis tu kenapa tidak bekerja? Alasan saya tidak sanggup tinggalkan anak anak.Semua ibu pun begitu kan.Sejak melahirkan tak pernah berpisah.memang payahlah perasaan ini.berat.rasa sedih jadinya.Anak anak sentiasa menghiburkan dan menyejukkan hati saya.Tapi kadang-kadang buat saya tak keruan.Sampai rasa mahu lari dari rumah juga dibuatnya.Hehe.

~Masing-masing punya alasan yang kukuh. Seperti UmiSalsabila ini dari:http://ummisalsabila.blogspot.com/2011/02/saya-mahu-jadi-usahawanita-dan-ibu.html
. Ada yang bekerja elok-elok, nak berhenti sebab nak jaga anak-anak. Ada yang dah puas mencari kerja namun belum ada rezeki. Itulah 'bungkusan' kehidupan. Apa pun, setiap perkara pasti ada kebaikannya..
Apa pendapat kawan-kawan pula...

8 comments:

puanbee said...

bee kategori kerja elok2 berhenti nak jaga anak..erm entah lah anak2 bee 3 orang bagi org jaga tk sempurna di mata bee selalu sakit demam luka2 tak sampai hati baiklah bee berhenti..duit ada di mana2..ayahnya lah usahakn ..

iqbalsyarie said...

tak tahu nak komen apa. hehe

Hanis Azla said...

pilihlah jalan yg paling sesuai dgn hidup kita.. apa yg penting kita rasa bahagia dengan kehidupan kita tak kiralah sebagai suri rumah, berkerjaya atau apa saja kan..

c-tea said...

senang je...kalau suami tu mampu bagi cukup makan pakai pada keluarga dan berlebih-lebihan pula...oke jugak jadi suri rumah...

asalkan kekal cantik masa suami pulang kerja...

NuReLLe said...

sekarang zaman dah maju..definasi kerja tak lagi hanya pegi ke pejabat..suri rumah still boleh bkerja dari umah tanpa perlu berpisah dgn anak-anak..kannnnn..:)

INFO : the size of earth...WOW!!!

Scha Ara said...

ada sesetengah tu belajar tinggi2 tp tak keje sebab nak bagi tumpuan, nak jaga anak baik2..
bagusla tu kalau kena caranya..
tapi yang penting, ikut kewangan keluarga tu macam mana..
kalau terasa nk kerja, mintala izin dulu..
kalau suami tak bagi, tak payahlah..
kang tak berkat, sia2 pulak kan..

Norhafiza said...

Bagi kakNo yang tidak bekerja tapi sepenuh masa 'bekerja' menjadi driver dorang...pagi dan petang mengantar dan menjemput anak2 serta suami..dan inilah kerja yang paling bahagia kakNo rasa sebab dorang semua didepan mata..takpe tak dapat gaji macam keje opeh tapi 'nilai' kekeluargaan yang kakNo dapat memang TIDAK TERNILAI..asal cukup makan minum yang suami tanggung dah syukur alhamdulillah..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kerja atau tak...
tahu tanggungjawab maseng2...
tanggungjawab sendiri...
itu yg sebaeknye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...