Nak Souvenier best?

Pernah Tonton : 3 IDIOTS?; Untuk Pelajar IPT/sekolah..

Terbaik?.....

No Comment.. (Pastu, kenapa buat entry?)
.
.
.
Ni nak komen la ni..
Walaupun ketinggalan keretapi sebab lambat menonton cerita ni, namun berbaloi juga la sebab boleh tonton dengan aman damai. Maksudnya, tonton sorang-sorang la.. Menikmati jalan cerita...

Best sangat ke?.. Cerita ni, biasa- biasa saja.. Cuma yang bestnya apabila melihat sisi-sisi positif dari cerita ni.. Banyaaak pengajaran positif yang boleh lihat.. Kena tengok, fikir dan akhirnya.. oh betul jugak ni..

Yang menambat hati adalah situasi Aamir Khan sebagai Rancho yang tidak berkemampuan untuk belajar, tapi minat yang mendalam terhadap ilmu yang membuat dia terus berusaha. Bagi yang berkemampuan, tidak pula timbul minat yang macam tu..

Dan cara pembelajaran Rancho(Aamir Khan ) ni adalah secara kritis.. Iaitu secara berfikir.. Yang kebanyakan pelajar buat adalah dengan menghafal, jadi pemahaman itu kurang.. Memang best!.. Ambil pengajaran dari situ ye.. Pelajar-pelajar sekalian..

6 comments:

Ajie Mohd Tahir said...

yes.serious best.inspiring gile.
mmg smart rancho.XD

Zue Cancer said...

nak sgt tengok cite ni~~~~~tapi tak leh play kat laptop huhu~~~~~

afuan shah said...

suka ouh cara dia belajaq..tayah guna buku..aku sangat suka

mia said...

hi nur..

nice sharing dear..bagi mia, muvie ni best sgt, smpai mia tgk ulang3 kali..ehkehke..

byk positif muvie ni, but paling best, humor die..lawak gile..kehkhek..

Puan Kutu said...

best cerita nie..sgt suka even sy bkn peminat filem hindi..unsur kelakar n pelajaran selain dr cinta yg bersepah mmg mengajak sy tgok utk kali kedua.hehe..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

memang sgt layan ini celite...
all is well...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...