Nak Souvenier best?

Hilang Passport? Hilang MyKad? Tak Perlu Lapor Polis?

~Sekarang ni hanya perlu buat permohonan baru je kalau hilang passport atau MyKad. Kalau dah lama dibuat macam ni kanke senang..

PUCHONG - Jika sebelum ini orang ramai yang kehilangan MyKad atau pasport perlu membuat laporan polis namun kini mereka tidak perlu berbuat demikian.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Mahmood Adam berkata, mereka yang kehilangan kedua-dua dokumen itu hanya perlu ke Jabatan Imigresen atau Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk membuat permohonan baru mulai 1 Mac lalu.

"Mengikut rekod sebanyak empat juta laporan polis telah dibuat sehingga hari ini.

"Kita tidak mahu lagi menyusahkan pihak polis dan mengambil inisiatif ini untuk membantu meringankan beban mereka," katanya selepas Majlis Penyerahan Pangkat Kehormat Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) di sini semalam.=Kosmo


4 comments:

faryzh said...

wah..
bagusla kalau dah macam tu.
ringankan sket perkara yang nak diselesaikan semasa kehilangan IC.

Qaseh chenta said...

klu wat camnie dri dulu kan senang,xpayah nk susah2 pg balai polis...meramaikan kt balai jer...nk wat report ic hilang,tpi tunggu turn punyer la lama...hehe...(emo lak pepagi nie)kikiki...so skrg senang la sikit....klu sesape hilang i/c

amirah said...

dari dulu buat camni kan ke senang..terus je pg jpn

Anonymous said...

tp buat report tu kan ke sbg langkah utk berjaga2 jgk, manalah tahu tah sape pendatang asing ke guna IC kita tu, tak ke naya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...